کشور اتحادیه اروپا برای کمک های آتی به اوکراین اولتیماتوم صادر می کند – RT World News

پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه کی‌یف می‌گوید کی‌یف نگرش «جنگ‌جویانه فزاینده‌ای» نسبت به مجارستان نشان داده است.

بوداپست از تخصیص کمک های بیشتر اتحادیه اروپا به اوکراین حمایت نخواهد کرد مگر اینکه کی یف آن را رها کند “به طور فزاینده ای خصمانه” پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه گفت نگرش نسبت به این کشور.

این هشدار پس از آن صادر شد که مجارستان بسته کمک نظامی جدید 500 میلیون یورویی (544 میلیون دلاری) از به اصطلاح تسهیلات صلح اروپا (EPF) را مسدود کرد.

تصمیم برای مسدود کردن بخش هشتم از صندوق 5.6 میلیارد یورویی (6.08 میلیارد دلار) که بودجه نظامیان خارجی را تامین می کند، ناشی از یک “نگرش ستیزه جویانه از جانب کی یف نسبت به همسایه اتحادیه اروپا” این دیپلمات ارشد در یک نشست خبری در وین گفت.

“منصفانه است که بگوییم به اندازه کافی خورده ایم.” سیجارتو گفت.

وزیر تعدادی از مسائل باقی مانده بین مجارستان و اوکراین، از جمله تصمیم اوکراین برای اضافه کردن OTP Bank Nyrt، بزرگترین وام دهنده مجارستان، به لیست شرم آور را تشریح کرد. حامیان جنگ بین المللی زیرا روابط تجاری خود را با روسیه حفظ کرد.

می‌خواهم روشن کنم که تا زمانی که اوکراین OTP را در فهرست حامیان جنگ بین‌المللی خود نگه دارد، ما نمی‌توانیم از تصمیم‌هایی که نیازمند فداکاری اقتصادی و مالی جدید از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن هستند، حمایت کنیم. همینطور است [anti-Russia] تحریم ها،” Szijjarto گفت، اصرار دارد که بانک هیچ قانونی در اوکراین را نقض نکرده است، هیچ قانون بین المللی را نقض نکرده است، و همچنین هیچ اقدام تحریمی را نقض نکرده است.


مجارستان از اتحادیه اروپا می خواهد که دستیار اوکراینی را تغییر مسیر دهد

از دیگر موضوعاتی که این دیپلمات فهرست کرد، گزارش‌های اخیر درباره طرح‌های ادعایی ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای منفجر کردن خط لوله نفتی که روسیه را از طریق خاک اوکراین به مجارستان وصل می‌کند، و همچنین محدود کردن حقوق آموزش اقلیت مجارستانی توسط کیف است.

مشکل اخیر برای سال‌ها موضوع اصلی روابط دوجانبه بوده است و بوداپست معتقد است که حقوق مجارهای قومی نقض شده است. کی یف بارها بوداپست را به دخالت در امور داخلی کشور متهم کرده است و رویه مجارستان در صدور گذرنامه برای مجارهای نژادی در اوکراین باعث بروز حوادث دیپلماتیک شده است.

مجارستان موضعی بی طرف در قبال خصومت های جاری بین روسیه و اوکراین اتخاذ کرده و از ارائه کمک نظامی به کی یف یا حتی اجازه عبور آن از خاک این کشور خودداری کرده است. این کشور همچنین به طور مداوم با تحریم‌های ضد روسیه اتحادیه اروپا، به ویژه تحریم‌هایی که بر اقتصاد مجارستان، از جمله بخش‌های انرژی متعارف و هسته‌ای آن تأثیر می‌گذارد، مخالفت کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: