کشتی غرق شده تایتانیک در اولین اسکن دیجیتال کامل ضبط شد

کشتی غرق شده تایتانیک در اولین اسکن دیجیتال کامل ضبط شد

این کشتی غرق شده از زمانی که برای اولین بار در سال 1985 کشف شد، به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است.

لندن، انگلستان:

اولین اسکن سه‌بعدی کامل کشتی غرق شده تایتانیک که در روز چهارشنبه منتشر شد، ممکن است جزئیات بیشتری را در مورد سفر سرنوشت‌ساز این کشتی‌رانی اقیانوس اطلس در بیش از یک قرن پیش نشان دهد.

تصاویر با وضوح بالا که توسط بی‌بی‌سی منتشر شده است، لاشه کشتی را که در عمق تقریبا 4000 متری (13100 فوت) قرار دارد، با جزئیات کامل بازسازی می‌کند و با استفاده از نقشه‌برداری از اعماق دریا ایجاد شده است.

این کشتی مسافربری لوکس پس از برخورد با کوه یخ در اولین سفر خود از ساوتهمپتون انگلیس به نیویورک در آوریل 1912 غرق شد و بیش از 1500 کشته بر جای گذاشت.

کشتی غرق شده از زمانی که برای اولین بار در سال 1985 کشف شد، به طور گسترده در حدود 650 کیلومتری سواحل کانادا کشف شد، اما دوربین ها هرگز نتوانستند کشتی را به طور کامل ثبت کنند.

این بازسازی در سال 2022 توسط شرکت نقشه برداری اعماق دریا Magellan Ltd و Atlantic Productions انجام شد که در حال ساخت مستندی در مورد این پروژه هستند.

زیردریایی‌هایی که از راه دور از یک کشتی تخصصی کنترل می‌شدند، بیش از 200 ساعت را صرف بررسی لاشه کشتی در پایین اقیانوس اطلس کردند و بیش از 700000 تصویر برای ایجاد اسکن گرفتند.

گرهارد سیفرت از ماژلان، که برنامه ریزی برای این اکسپدیشن را رهبری می کرد، به بی بی سی گفت که آنها اجازه ندارند به چیزی دست بزنند “تا به کشتی آسیب نرسانند”.

سیفرت می‌گوید: «چالش دیگر این است که باید هر سانتی‌متر مربع را نقشه‌برداری کنید – حتی قسمت‌های غیرجالب، مانند زمین‌های زباله که باید گل را ترسیم کنید، اما برای پر کردن بین این اشیاء جالب به این نیاز دارید.»

این تصاویر نشان می‌دهند که لاشه شکسته – قسمت عقب و کمان آن که توسط آوار احاطه شده است – به گونه‌ای که از آب بلند شده است و حتی کوچک‌ترین جزئیات را نشان می‌دهد، مانند شماره سریال روی یکی از ملخ‌ها.

اسکن‌های جدید ممکن است روشن کند که دقیقاً چه اتفاقی برای این لاین افتاده است.

پارکس استفنسون، که سال‌ها کشتی تایتانیک را مطالعه کرده است، به بی‌بی‌سی گفت: «اکنون بالاخره می‌توانیم تایتانیک را بدون تفسیر انسانی ببینیم که مستقیماً از شواهد و داده‌ها گرفته شده است».

استفنسون گفت: «هنوز چیزهای زیادی برای آموختن» از این کشتی که «در اصل آخرین شاهد عینی بازمانده از فاجعه است» وجود دارد.

او افزود: “و او داستان هایی برای گفتن دارد.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)