کاندیدای نخست وزیر تایلند با پیراهن چاپ ماری جوانا رای داد

کاندیدای نخست وزیر تایلند با پیراهن چاپ ماری جوانا رای داد

آنوتین چارنویراکول، وزیر بهداشت تایلند با پوشیدن پیراهنی با برگ های ماری جوانا رای داد.

بانکوک:

آنوتین چارنویراکول، وزیر بهداشت تایلند و حامی حشیش، در جریان انتخابات روز یکشنبه هنگامی که با پیراهنی تیره با برگ‌های ماری جوانا سبز روشن برای رای دادن به شعبه رأی‌گیری وارد شد، سرش را برگرداند.

این مرد 56 ساله کاندیدای نخست وزیری حزب بومجایتای است که پس از تلاش موفقیت آمیز برای جرم زدایی این ماده در سال گذشته، بر اساس وعده تبلیغ ماری جوانا پزشکی، مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

بدون وجود مقررات مرتبط، استفاده تفریحی افزایش یافت و محافظه کاران این کشور آسیای جنوب شرقی را خشمگین کرد. آقای آنوتین قول داده است که در صورت انتخاب مجدد، مقررات را برای محدود کردن استفاده تفریحی و محدود کردن مصرف حشیش فقط برای اهداف پزشکی تشدید خواهد کرد.

آقای آنوتین هنگام بیرون آمدن از صندوق رأی لبخندی زد و از پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در مورد نمادگرایی پیراهنش خودداری کرد.

حزب او که در انتخابات 2019 با همان پلتفرم شرکت کرد، پس از آن در جایگاه پنجم قرار گرفت و به آن موقعیتی در دولت فعلی تحت حمایت ارتش داد. به احتمال زیاد این عملکرد امسال نیز تکرار خواهد شد.

نظرسنجی ها در ساعت 17:00 به وقت محلی (1000 GMT) در تایلند بسته می شود، جایی که 52 میلیون واجد شرایط رای دادن می توانند وضعیت موجود تقریباً یک دهه دولت تحت حمایت ارتش، به ریاست ژنرال بازنشسته، نخست وزیر Prayuth Chan-ocha را بر هم بزنند.

پرایوت با پلتفرم پوپولیستی حزب اپوزیسیون Pheu Thai روبرو می شود که توسط خانواده میلیاردر شیناواترا حمایت می شود که از سال 2001 در تایلند در همه انتخابات پیروز شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)