کانادا “بدترین عملکرد” ​​در مورد آب و هوا در میان کشورهای G7: کمیسر

کمیسیونر: کانادا «بدترین عملکرد» در مورد آب و هوا در میان کشورهای G7

کانادا چهارمین تولیدکننده و صادرکننده نفت در جهان است. (فایل)

اتاوا:

کمیسر محیط زیست روز پنجشنبه گفت که کانادا در تلاش های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با هشدار جهانی شکست خورده و آن را به عنوان “بدترین عملکرد” ​​در میان کشورهای صنعتی گروه هفت رتبه بندی کرد.

مجموعه‌ای از گزارش‌های ناظر پارلمانی مستقل جری دیمارکو به دهه‌ها اقدام دولت در زمینه آب‌وهوایی که منجر به افزایش بیش از 20 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال 1990 شد، پرداخت.

دیمارکو که عنوان کمیسر محیط زیست دارد، در یک کنفرانس خبری گفت: کانادا از زمان تصویب توافقنامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی در سال 2015، بدترین عملکرد را در بین تمام کشورهای G7 داشته است.

او گفت: “ما نمی توانیم از شکستی به شکست دیگر ادامه دهیم؛ ما به اقدام و نتیجه نیاز داریم، نه فقط اهداف و برنامه های بیشتر.”

دمارکو به عنوان مثال به یک صندوق دولتی برای کمک به بخش نفت و گاز کانادا برای کاهش انتشار CO2 اشاره کرد. حدود 40 پروژه تامین شده به شرکت ها اجازه می دهد تا تولید و انتشار آلاینده های مرتبط را افزایش دهند.

او همچنین گفت که گزارش دهی از ادارات دولتی در مورد توسعه پایدار ضعیف است. او گفت: «آنها نتایج تقریباً نیمی از اقدامات خود را گزارش نکردند.

در حالی که کانادا حدود 1.6 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را به خود اختصاص می دهد، در بین 10 تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه ای در سطح جهان و یکی از بالاترین انتشارات سرانه است.

این کشور همچنین چهارمین تولیدکننده و صادرکننده بزرگ نفت در جهان است. و تنظیم کننده انرژی کانادا پیش بینی می کند که در حالی که مصرف داخلی کاهش می یابد، تولید سوخت فسیلی آن به دلیل صادرات رشد خواهد کرد.

وزیر محیط زیست استیون گیلبولت از این گزارش ها استقبال کرد، اما گفت که “مطالعه گذشته نگر” کمیسر بیش از 100 اقدام اخیر انجام شده توسط اتاوا را در نظر نمی گیرد.

این موارد شامل بهسازی خانه های سبز پیشنهادی، محدود کردن انتشار نفت و گاز و افزایش فروش خودروهای الکتریکی است.

Guilbeault همچنین به مالیات کربن اشاره کرد که قرار است تا سال 2030 به 170 دلار در هر تن افزایش یابد.

دمارکو در واقع تعهدات دولت را در سال جاری در نظر گرفت، اما اشاره کرد که اتاوا هنوز یک طرح آب و هوایی به روز صادر نکرده است. همچنین، جدیدترین داده های انتشار گازهای گلخانه ای موجود برای سال 2019 است.

کمیسیونر نتیجه گیری کرد که تلاش هماهنگ دولت برای دستیابی به مجموعه ای از اقدامات، از جمله هدف قرار دادن صنایع با انتشار بالا، برای بازگرداندن کانادا به مسیر رسیدن به هدف جدید خود یعنی کاهش 40 تا 45 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای کمتر از سطح 2005 تا سال 2030 مورد نیاز است. .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)