کالیفرنیا هیلز پس از زمستان مرطوب ایالات متحده به “فوق العاده شکوفه” نادر تبدیل شد

کالیفرنیا هیلز پس از زمستان مرطوب ایالات متحده به “فوق العاده شکوفه” نادر تبدیل شد

وسعت گل ها در دامنه تپه ها از فضا قابل مشاهده است.

کرونا، کالیفرنیا:

انفجاری از رنگ‌های نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید دامنه‌های تپه‌های کالیفرنیا را پوشانده است، زیرا در پی زمستانی بسیار مرطوب، یک «سوپر شکوفه» نادر جان می‌گیرد.

مناطق وسیعی از حومه شهر که ماه ها از سال را به صورت قهوه ای خاموش و خشک می گذرانند، به فرشی رنگارنگ تبدیل شده اند که از فضا قابل مشاهده است.

1gedmpa

تریانا مونتسرات در حالی که خشخاش، بوته‌های شکننده و لوپین کالیفرنیا را خفه می‌کنند، می‌گوید: «تقریباً شبیه یک نقاشی است.

این جوان 29 ساله می افزاید: “این بسیار پیچیده است، و بسیار زیبا است. مثل این است که ذهن من حتی نمی تواند به آن فکر کند.”

پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا ماه‌ها را در برابر هجوم طوفان‌های مکرر که بارندگی نزدیک به رکورد را به همراه داشت، سپری کرد.

کالیفرنیایی‌ها بیشتر به پوشیدن شلوارک و سایه‌بان عادت داشتند در داخل خانه عقب نشینی کردند، جایی که بسیاری ناگهان متوجه نشتی سقف شدند که طی چندین سال خشک نادیده گرفته شده بود.

اما زمانی که زمستان پرآب جای خود را به بهار داد، طبیعت پاداش تماشایی خود را آشکار کرد.

soa5er2

ببینید: شکوفه‌های فوق‌العاده، خوراکی نامشخص، اما زمانی که آن را ببینید، متوجه خواهید شد که هر چند وقت یک‌بار، زمانی که زمین‌های خشک با خیساندن شادی‌آوری همراه می‌شود، به وجود می‌آید.

گردشگران

از اولین مبلغان اسپانیایی گرفته تا برخی از غول‌های ادبیات آمریکایی، شکوفه‌های فوق‌العاده مدت‌هاست که افراد خوش شانس را مجذوب خود کرده است.

متأسفانه، دوستداران طبیعت می گویند، عصر اینستاگرام و TikTok به این معنی است که این شکوفه های ظریف می توانند به راحتی قربانی محبوبیت خود شوند.

در فاصله کمی از جایی که خبرگزاری فرانسه از آن بازدید کرد، یک مسیر پیاده روی به روی عموم بسته است تا از باتلاق شدن جلوگیری شود.

شهر همسایه دریاچه السینور دروازه‌های واکر کانیون را بسته است و یک ماشین گشت در آنجا مستقر است تا مطمئن شود کسی وارد نمی‌شود.

همه اینها بخشی از تلاشی است برای جلوگیری از تکرار آنچه «آخرالزمان خشخاش» در سال 2019 نامیده شد، در آخرین شکوفه‌های فوق‌العاده، زمانی که ده‌ها هزار مسافر روزانه در حومه شهر هجوم آوردند و ترافیک هیولایی ایجاد کردند که منطقه را فلج کرد.

اینفلوئنسرها و گردشگران جویای سلفی اتومبیل های خود را در امتداد بزرگراه ها رها کردند و مستقیماً به سمت گل های وحشی راهپیمایی کردند و در حالی که به دنبال عکسی عالی بودند، هر چیزی را که در مسیرشان بود خرد کردند.

پیت لیستون، صاحب زیپ لاین Skull Canyon می گوید: “این یک کابوس بود. آنها فقط همه چیز را زیر پا گذاشتند و گل های زیادی را شکستند.”

“در ناحیه واکر کانیون، هنوز هم می توانید ببینید که در سال 2019 آنها مسیرهایی را ایجاد کردند. هیچ چیز حتی در شکوفه های فوق العاده دوباره رشد نکرد.”

پارک ماجراجویی او از فراوانی سال 2023 بهره می‌برد و تورهایی را ارائه می‌دهد که سواران را بر فراز گل‌ها به صدا در می‌آورد، جایی که می‌توانند بدون ترس از کشتن چیزی از آنها لذت ببرند.

برای مونتسرات، این بهترین راه برای لذت بردن از منظره بدون برجای گذاشتن اثری در منظره است.

او به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «همیشه می‌خواستم شکوفه‌های فوق‌العاده را انجام دهم، تا در آن قدم بزنم.

اما من می‌خواستم مطمئن شوم که اینجا برای نسل‌های آینده است تا از آن لذت ببرند.»

“ارتباط با طبیعت”

در حالی که اکثر مردم در مورد نیاز به محافظت از گل ها توافق دارند، اما همه نمی خواهند مسیرهایی را ببینند که فقط وب کم ارائه شده در جای خود بسته شوند، همانطور که دریاچه السینور انجام داده است.

ایوان مایر از بنیاد تئودور پین، سازمانی که فلور طبیعی کالیفرنیای جنوبی را برجسته می‌کند، می‌گوید هر شکوفایی فوق‌العاده «لحظه‌ای است که مردم را قادر می‌سازد تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند و اشتیاق به تنوع زیستی کالیفرنیا را افزایش دهند».

دریاچه السینور با بستن واکر کانیون دقیقاً پیامی برعکس می فرستد.

او به جای اینکه مردم را از لذت بردن از این نمایش‌های شگفت‌انگیز باز دارد، می‌گوید: “ما باید اخلاقیات قدردانی از طبیعت را در فرهنگ خود توسعه دهیم.”

کتاب p2b50

چیزی که راهنماهای Skull Canyon برای آن تلاش می کنند.

همانطور که بازدیدکنندگان را برای زیپ‌لاین‌های طولانی بند می‌آورند، یادآوری می‌کنند که چیدن گل ممنوع است، و به آنها می‌گویند همیشه به مسیرها پایبند باشند.

برای علاقه مندان به عکس های آماتور مانند لیزا مایر، زیپ لاین ها راهی عالی برای دیدن کوه های رنگارنگ ارائه می دهند.

او می‌گوید که عکس‌های او قطعاً در اینستاگرام به پایان می‌رسد، اما او مطمئن می‌شود که به‌طور مسئولانه زیرنویس شوند.

او گفت: “من احتمالاً چیزی در مورد محافظت از گل ها پست خواهم کرد و نه اینکه روی آنها قدم بگذارم و از جایی که در حال راه رفتن هستید آگاه باشم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)