چین به قرار دادن شرکت‌های بیوتکنولوژی توسط ایالات متحده در لیست سیاه پاسخ داد – RT World News

چین تصمیم خزانه داری ایالات متحده برای قرار دادن 34 شرکت و مؤسسه چینی را در لیست سیاه محکوم کرد و اتهامات مربوط به ساخت سلاح های «کنترل مغز» را «کاملاً بی اساس» خواند.

34 نهاد، از جمله آکادمی علوم پزشکی نظامی چین (AMMS)، روز چهارشنبه به لیست سیاه اضافه شدند و آنها را از خرید هرگونه فناوری ایالات متحده منع کردند. قبل از اضافه شدن روز چهارشنبه، لیست سیاه شامل بیش از 260 شرکت چینی از جمله سازنده محبوب گوشی های هوشمند هوآوی بود.

سفارت چین در واشنگتن دی سی این تصمیم آمریکا را محکوم کرد “سرکوب بی دلیل” و نذر گرفتن “تمام اقدامات ضروری” برای محافظت از تجارت چین

توسعه بیوتکنولوژی چین همیشه برای رفاه بشر بوده است. ادعاهای مربوطه طرف آمریکایی کاملاً بی اساس است. سخنگوی لیو پنگیو روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد.

لیو به اتهامات جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا که قبلا چین را به توسعه بیوتکنولوژی برای “حمایت کردن [the] ارتش چین” با “تظاهرات سلاح های کنترل مغز.”


ایالات متحده ابزاری برای پیش بینی واکنش چین ایجاد می کند

رایموندو ادعا کرد که پکن از فناوری پیشرفته برای اعمال کنترل ذهن استفاده می کند “اعضای گروه های قومی و اقلیت های مذهبی” اشاره به مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ چین. ایالات متحده و متحدانش دولت چین را به نقض حقوق بشر این گروه قومی متهم کرده اند و واشنگتن بازی های زمستانی آتی در چین را بایکوت دیپلماتیک اعلام کرده است. “جنایت علیه بشریت” در سین کیانگ پکن صریحا این اتهامات را رد کرده و اصرار دارد که غرب از موضوع داخلی آن برای دستکاری سیاسی استفاده کرده است.

این هفته، ایالات متحده همچنین چهار شرکت دارویی چینی را تحریم کرد و آنها را مسئول قاچاق فنتانیل و سایر داروهای ممنوعه به ایالات متحده دانست. این اقدام همچنین با واکنش سریع پکن مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه چین تحریم‌ها را محکوم کرد. “اعمال اشتباه” و از واشنگتن خواست تا دلایل سوء استفاده از فنتانیل را از درون جستجو کنید کشور.