“چیز دیوانه” – لولا از زندانی شدن آسانژ انتقاد می کند – اخبار RT World

رئیس جمهور برزیل بازداشت طولانی مدت بنیانگذار ویکی لیکس را توهین به آزادی بیان توصیف کرد.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، از رفتار بریتانیا با جولیان آسانژ انتقاد کرد. او گفت که بنیانگذار ویکی لیکس به دلیل فعالیت های حرفه ای خود به عنوان یک روزنامه نگار زندانی شده است و از دولت خواست که او را آزاد کند.

مایه شرمساری است که روزنامه نگاری که حیله یک ایالت علیه دیگری را محکوم می کند، دستگیر می شود، محکوم به مرگ در زندان می شود و ما هیچ کاری برای آزادی او انجام نمی دهیم. این یک چیز دیوانه کننده است،لولا پس از شرکت در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در لندن در روز شنبه به خبرنگاران گفت.

او همچنین به خبرنگاران گفت که موضوع آسانژ مصداق آزادی بیان است و افزود که این شهروند استرالیایی صرفاً در پشت میله‌های زندان است.زیرا او کار خلاف را محکوم کرد” لولا همچنین از رسانه ها به دلیل عدم حمایت از همکار خود انتقاد کرد.

در همین حال، آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر این کشور، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ABC استرالیا از لندن، استدلال کرد که «چیزی برای ارائه وجود نداردبا نگه داشتن آسانژ در پشت میله های زندان.


رقیب بایدن متعهد به عفو آسانژ شد

این باید به نتیجه برسد،وی اظهار داشت که کانبراما با کار از طریق کانال های دیپلماتیک، موضع خود را در مورد آقای آسانژ به وضوح اعلام می کنیم.

آلبانیز که قبلاً در موارد متعددی زندانی شدن آسانژ را محکوم کرده بود، اذعان داشت که این روندخسته کننده، اذیت کننده.

روز جمعه، بنیانگذار ویکی لیکس که از سال 2019 در زندان امنیتی عالی بلمارش لندن به سر می برد، نامه ای به پادشاه چارلز سوم نوشت. از جمله، او از پادشاه دعوت کرد تا از این مرکز بازدید کند.

من به عنوان یک زندانی سیاسی که به لطف اعلیحضرت از طرف یک حاکم خارجی شرمسار نگهداری می شوم، مفتخرم که در داخل دیوارهای این مؤسسه در سطح جهانی زندگی کنم.این روزنامه نگار نوشت.

آسانژ پس از آن که اکوادور وضعیت پناهندگی او را لغو کرد و به پلیس بریتانیا اجازه داد تا او را از سفارت این کشور در لندن خارج کند، توسط مقامات انگلیسی دستگیر شد. بنیانگذار ویکی لیکس از سال 2012 در محل این هیئت دیپلماتیک پناه گرفته بود.

در روز دستگیری او، وزارت دادگستری ایالات متحده با 17 اتهام بر اساس قانون جاسوسی به آسانژ خدمت کرد، که به طور بالقوه می تواند او را به مدت 175 سال پشت میله های زندان قرار دهد. تیم دفاعی او در حال حاضر در حال مبارزه با درخواست استرداد ایالات متحده است.

این اتهامات ناشی از انتشار مطالب محرمانه ای است که توسط افشاگران به دست آمده است، از جمله اسناد طبقه بندی شده ای که ادعا می کنند جنایات جنگی ایالات متحده در عراق و افغانستان را نشان می دهد. اگرچه آسانژ شخصاً این مطالب را هک نکرد، اما همچنان به خاطر نقشش در انتشار آنها متهم شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: