چند مرد پس از آتش سوزی در خوابگاه نیوزلند: پلیس

چند مرد پس از آتش سوزی در خوابگاه نیوزلند: پلیس

آتش سوزی نیوزیلند: پلیس گفته است که انتظار دارد تعداد کشته ها کمتر از 10 نفر باشد. (نمایندگی)

دهلی نو:

سازمان آتش نشانی و خدمات اضطراری نیوزلند (FENZ) در بیانیه ای روز سه شنبه اعلام کرد که آتش سوزی در یک خوابگاه چند طبقه در ولینگتون نیوزلند چندین کشته بر جای گذاشته است.

این بیانیه بدون اشاره به تعداد دقیق افزود: «هنوز تعدادی ناشناس وجود دارند، اما این تعداد همراه با تعداد کشته‌شدگان در حال حاضر قابل تأیید نیست».

نخست وزیر کریس هیپکینز به برنامه تلویزیونی صبحانه AM گفت که شش نفر کشته شده اند و پلیس گفته است که انتظار دارد تعداد کشته ها کمتر از 10 نفر باشد.

آتش سوزی در طبقه بالای لوفر لاج 92 اتاقی در خیابان آدلاید در نیوتاون درست بعد از نیمه شب سه شنبه رخ داد. FENZ گفت 52 نفر تا کنون حساب شده اند.

نیک پیات، فرمانده ناحیه، در همین بیانیه گفت: “این یک رویداد غم انگیز برای همه دست اندرکاران است. من از صمیم قلب به عزیزان کسانی که جان خود را از دست داده اند، تسلیت می گویم.”

وی افزود آتش سوزی هایی از این دست نادر است.

پیات افزود: “این یک آتش سوزی در یک دهه برای ولینگتون است. این بدترین کابوس برای ما است.”

در این بیانیه آمده است: خدمه صبح روز سه شنبه برای تکمیل عملیات پاکسازی در صحنه آتش سوزی هستند، اما خطر ریزش سقف وجود دارد، بنابراین آنها برای مدیریت این خطر تلاش می کنند.

از مردم محلی خواسته می شود که در درها بمانند و پنجره ها را بسته نگه دارند. یکی از محورهای اصلی این شهر بسته شده و تردد در حال تغییر مسیر است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)