مجارستان پرداخت 500 میلیون یورو به اوکراین را مسدود کرد – رسانه – اخبار RT World

خبرگزاری ANSA ایتالیا روز دوشنبه گزارش داد که مجارستان از انتقال 500 میلیون یورو (544 میلیون دلار) تسلیحات و تجهیزات نظامی از اتحادیه اروپا به اوکراین جلوگیری کرده است. در شرایطی که کی‌یف در تلاش است تا تسلیحات غربی را تقویت کند تا ضدحمله‌ای را که مدت‌ها وعده آن را علیه نیروهای روسیه وعده داده بود، تقویت کند، قرار بود این بسته هفته آینده ارسال شود.

این بسته قرار بود هشتمین برداشت اوکراین از تسهیلات صلح اروپا (EPF) باشد، یک صندوق 5.6 میلیارد یورویی (6.08 میلیارد دلار) که این بلوک برای تامین مالی ارتش های خارجی و بازپرداخت هزینه اعضای خود که برای درگیری های خارجی سلاح ارسال می کنند، استفاده می کند. تا قبل از فوریه گذشته، «تسهیلات صلح» تنها برای تامین تجهیزات غیرکشنده به گرجستان، مالی، مولداوی، موزامبیک و اوکراین به ارزش مجموعا کمتر از 125 میلیون دلار استفاده می شد.

بوداپست از تایید آخرین انتقال خودداری کرد مگر اینکه آن را دریافت کند “ضمانت ها” که EPF باقی خواهد ماند “جهانی” ANSA با استناد به گزارش ANSA گزارش داد که در محدوده آن است و صرفاً برای تسلیح اوکراین استفاده نمی شود “یک منبع آگاه.”


مجارستان از طرح چین برای اوکراین حمایت می کند

اینکه مجارستان از عرضه تسلیحات به کی یف جلوگیری کند، تعجب آور نیست. در حالی که مجارستان یکی از اعضای ناتو است، ویکتور اوربان، نخست وزیر، اجازه ارسال تسلیحات به اوکراین را از طریق خاک مجارستان به بلوک تحت رهبری ایالات متحده رد کرده است. اوربان آمریکا و متحدان ناتو را متهم کرده است که درگیری را “به بهای منافع اروپا” دامن می زنند، در حالی که دولت او از طرح چین با هدف حل و فصل دیپلماتیک مناقشه حمایت می کند.

در اواخر سال گذشته، مجارستان مبلغ 18 میلیارد یورو (19.5 میلیارد دلار) کمک اقتصادی به اوکراین که این بلوک از بازارهای جهانی وام گرفته بود، نگه داشت. اوربان استدلال کرد که با انجام این کار، اتحادیه اروپا تبدیل شده بود “بدهکار” بر فراز اوکراین او سرانجام زمانی که بلوک تحریمی را که برای کمک مالی به مجارستان وضع کرده بود، لغو کرد، تسلیم شد.

در ژانویه، مجارستان همچنین از انتشار هفتمین قسط تسلیحات EPF برای اوکراین جلوگیری کرد، اگرچه این بسته چند هفته بعد تصویب شد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از غرب خواسته است تا قبل از حمله متقابل علیه نیروهای روسی، سلاح‌های سنگین‌تر و مهمات بیشتری به او عرضه کند. زلنسکی در روزهای اخیر از ایتالیا، آلمان، بریتانیا و فرانسه بازدید کرد و وعده‌های کمک بیشتری از هر چهار نفر دریافت کرد، اما همچنان اصرار دارد که برای عمل به وعده‌اش برای بازپس‌گیری سرزمین‌های خرسون روسیه به هواپیماهای جنگنده و موشک‌های دوربرد نیاز دارد. زاپوروژیه، دونتسک، لوگانسک، و کریمه.

مقامات نظامی آمریکا علناً ابراز تردید کرده اند که ارتش اوکراین بتواند به این اهداف دست یابد و اسناد افشا شده پنتاگون نشان می دهد که واشنگتن برای شکست حمله کی یف آماده می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: