پنتاگون یک میلیون قطعه F-35 را از دست داد – RT World News

محققان دریافته اند که ارتش آمریکا نمی تواند اجزای جت جنگنده مفقود شده به ارزش 85 میلیون دلار را محاسبه کند.

یک بررسی دولتی نشان می دهد که وزارت دفاع ایالات متحده (DOD) نتوانسته است حدود 1 میلیون قطعه یدکی مفقود شده برای جت جنگنده F-35 Lightning II خود را که گران ترین سیستم تسلیحاتی در تاریخ این کشور است، محاسبه کند.

دفتر پاسخگویی دولت (GAO) روز سه شنبه گزارش داد که قطعات گمشده، که شامل مواردی مانند پیچ، لاستیک و ارابه فرود است، حدود 85 میلیون دلار ارزش دارند. از سال 2018، پنتاگون شرایط مربوط به تنها 2 درصد از تلفات قطعات شناسایی شده را بررسی کرده است.

بدون انجام اقدامات وزارت دفاع برای اطمینان از اینکه این قطعات یدکی تحت یک قرارداد پاسخگو هستند، دفتر برنامه مشترک F-35 (JPO) نمی تواند مسئولیت این قطعات یدکی را به دست آورد یا حفظ کند و داده هایی مانند مکان ها را نخواهد داشت. هزینه ها و مقادیر مورد نیاز برای گزارشگری مالی یا اطمینان از حفظ منافع دولت، GAO گفت.


ژنرال آمریکایی از خطر جت های جنگنده می ترسد - رسانه ها

قطعات یدکی در سرتاسر جهان برای استفاده در F-35 توسط ارتش ایالات متحده و کشورهای متحدی که این هواپیما را خریداری کرده اند، ذخیره می شود. این هواپیما توسط پیمانکار دفاعی لاکهید مارتین ساخته شده است. به گفته GAO، از آنجایی که F-35 JPO پنتاگون فاقد فرآیندی برای ردیابی تلفات است، لاکهید مارتین بیش از 900000 قطعه یدکی اضافی به ارزش بیش از 66 میلیون دلار را برای بررسی گزارش نکرده است.

گزارش GAO نشان‌دهنده آخرین چشم‌انداز سیاه برای برنامه 1.7 تریلیون دلاری F-35 است که با مشکلات قابلیت اطمینان، از جمله مشکل لرزش موتور که منجر به سفارش فراخوان جهانی در ماه مارس شد، دچار مشکل شده است. فقط حدود 30 درصد از ناوگان F-35 آمریکا است “کاملا قادر به انجام ماموریت” در هر روز ژنرال مایکل اشمیت، سپهبد نیروی هوایی ایالات متحده ماه گذشته هشدار داد که عرضه اندک قطعات یدکی می تواند توانایی نیروهای آمریکایی را برای در خدمت نگه داشتن هواپیما در طول جنگ بزرگ بعدی کشور به خطر بیندازد.

گزارش GAO علت تلفات قطعات را تا حدودی ناتوانی پنتاگون در نظارت بر قطعاتی دانسته است که متعلق به وزارت دفاع است و توسط پیمانکاران مدیریت می شود. مقامات وزارت دفاع و پیمانکاران در مورد اینکه آیا قطعات باید به عنوان اموال مبله دولتی طبقه بندی شوند، به توافق نرسیده اند، که مانع از پردازش موجودی های گم شده می شود.

بیشتر بخوانید:
سفارشات پنتاگون برای تمام F-35 ها در سراسر جهان رفع می شود

از اکتبر گذشته، پنتاگون بیش از 19000 قطعه یدکی در سطح جهان داشت که در برخی موارد به مدت پنج سال در انتظار دستورالعمل‌های خلع سلاح F-35 JPO بودند. GAO گفت که وزارت دفاع با چهار توصیه خود در مورد افزایش حسابداری برای مجموعه قطعات موافقت کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: