پنتاگون بسته کمکی 1.2 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد – RT World News

این پول به صنایع نظامی برای دفاع هوایی، مهمات و قراردادهای پشتیبانی اختصاص خواهد یافت

وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که پیمانکاران نظامی ایالات متحده و متحدانش به زودی سفارشات بیش از یک میلیارد دلار توپخانه و مهمات دفاع هوایی در نظر گرفته شده برای دولت در کیف را دریافت خواهند کرد.

پنتاگون این کمک ها را حاوی این کمک ها توصیف کرد “سیستم ها و مهمات دفاع هوایی اضافی،” مهمات برای دفاع ضد هواپیماهای بدون سرنشین، گلوله های توپخانه 155 میلی متری، تجهیزات برای ادغام پدافند هوایی ارائه شده توسط غرب در شبکه اوکراین، و «پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی، نگهداری و نگهداری».

به گفته ارتش آمریکا، اینها برای دیدار با اوکراین در نظر گرفته شده است “فوری ترین نیازها” با ارائه “قابلیت های کوتاه مدت حیاتی،” تقویت دفاع هوایی و حفظ توپخانه کیف.

با این حال، مهمات از انبارهای پنتاگون ارسال نخواهد شد. در عوض، این کمک ها تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) ارائه می شود که به واشنگتن اجازه می دهد با صنعت نظامی ایالات متحده، متحدان و شرکای آن قرارداد ببندد. اطلاعیه روز سه شنبه “نشان دهنده آغاز یک فرآیند قرارداد است،” پنتاگون توضیح داد


نخبگان جهانی که درگیری ها و کودتاهای خونین را تحریک می کنند - پوتین

وزارت دفاع همچنین یک “فکت شیت” به روز شده در مورد کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین تحت ریاست جو بایدن منتشر کرده است – از جمله مواردی که هنوز تحویل داده نشده اند، مانند تانک های M1 Abrams. ارزش کل این کمک ها بیش از 37.6 میلیارد دلار است که 700 میلیون دلار آن قبل از فوریه 2022 ارسال شده است.

بر اساس برآوردهای روسیه، غرب تا پایان سال 2022 به ارزش 100 میلیارد دلار تسلیحات، مهمات و تدارکات به ارتش اوکراین رسانده است.

اعلامیه پنتاگون در بحبوحه بن بست بین بایدن و مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواه بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا صورت می گیرد. واشنگتن در حال حاضر دارای بدهی ملی است که بیش از 31 تریلیون دلار تخمین زده می شود، و اگر کنگره سقف بدهی بالاتری را تا اول ژوئن تصویب نکند، نکول خواهد کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا استدلال کرده است که سقف بدهی باید افزایش یابد «پرهیز از بلایای اقتصادی». او در ماه فوریه به کیف سفر کرد تا تعهد خود را به آن اعلام کند “تقویت کننده” اوکراین، کمک های نظامی و مالی ایالات متحده را به عنوان سرمایه گذاری در امنیت جهانی و دموکراسی.