پلیس فرانسوی ظروف آشپزی را مصادره کرد – اخبار جهانی RT

ساکنان گلدان ها، تابه ها و سایر اشیاء فلزی را به خیابان آورده بودند تا مخالفت خود را با رئیس جمهور امانوئل مکرون اعلام کنند.

پلیس فرانسه در روستای گنگ پس از تصویب عجولانه مقررات منع «تظاهرات کنندگان در روز پنجشنبه، قابلمه ها و دیگر ظروف فلزی پخت و پز را مصادره کرد.دستگاه های صوتی قابل حملپیش از سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا.

رهبر فرانسه در حال حاضر برای دفاع از اصلاحات غیرمحبوب بازنشستگی خود در حال سفر به کشور است.

ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که افسران پلیس کوله‌های پشتی را باز می‌کنند و به معترضان دستور می‌دهند ظروف آشپزی خود را کنار بگذارند. وقتی کسی شکایت می‌کند که چنین محدودیت‌هایی غیرقانونی هستند، افسر یک تکه کاغذ را از ماشینش پس می‌گیرد که احتمالاً حاوی حکم جدید ممنوع است.وسایل سرگرمی” بر اساس گزارش‌ها، تظاهرکنندگان از آوردن فلوت‌های کوچک در نزدیکی مدرسه‌ای که قرار بود مکرون در آن سخنرانی کند، منع شدند.

استان هرولت عجله کرد تا این ممنوعیت را اعمال کندهر وسیله صوتی که قابل حمل است یا از وسیله نقلیه ای که به طور مقتضی مجوز ندارد منتشر می شوددر محدوده امنیتی مناطقی که قرار است مکرون ساعاتی قبل از دیدار روز پنجشنبه خود از آنها بازدید کند، به امید اینکه از رئیس دولت در برابر ضربات فلزی که در اولین رویداد خود در آلزاس با آن روبرو شد محافظت کند.


هجوم معترضان فرانسوی به بورس (فیلم)

در حالی که مقامات اصرار داشتند که فرمان فوری یک “اقدام مشترک پلیس” که هدف قرار دادن تقویت کننده ها و بلندگوها بود، کارشناسان قانونی بودن مصادره قابلمه ها و ماهیتابه ها را زیر سوال بردند و خاطرنشان کردند که فرمان عجولانه تصویب شده استفاده از دستگاه ها را ممنوع کرده است نه در اختیار داشتن آنها.

مخالفان سیاسی ماکرون از نفوذ بیش از حد ممنوعیت پان استفاده کردند. “آیا می توان با ممنوع کردن ماهیتابه ها از یک بحران دموکراتیک خارج شد؟ساندرین روسو، نماینده حزب سبزها پرسید. یان بروسات، سخنگوی حزب کمونیست گفت که اوبی صبرانه منتظر لایحه ای هستیم که فروش قابلمه ها را ممنوع می کند.

مکرون در پاسخ به این سوال که آیا با تظاهرکنندگان روبرو خواهد شد یا خیر، پاسخ داد که فقط این کار را خواهد کرد.اگر مردم آماده صحبت باشند.

از جایی که من هستم، تخم مرغ و ماهیتابه، اینها برای پخت و پز هستندرئیس جمهور با کنایه گفت.

ماکرون بعداً تلاش کرد معترضان را بیشتر به حاشیه ببرد و اعلام کرد:این قابلمه ها نیستند که فرانسه را به جلو می برند.

کسی که جلوی پیشرفت فرانسه را می گیرد همین است [Macron]کلویی بورگینیون، دبیر کل اتحادیه منطقه ای UNSA Grand-East به FranceInfo گفت. “بیان چنین چیزی نشان دهنده تحقیر بسیار است، به ویژه پس از همه پیام های تحریک آمیز که او در چند هفته اخیر ارسال کرده است.

پس از قانون شدن بسته اصلاحات بازنشستگی در این هفته، مکرون به دولت خود دستور داد تاصلح را بازگرداندطی 100 روز آینده، متعهد شد که از افزایش سن بازنشستگی تا دو سال عقب نشینی نکند، حتی اگر بیش از دو سوم جمعیت فرانسه با این قانون مخالفت کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: