پاراگ آگراوال 37 ساله توییتر، جوانترین مدیرعامل در بین 500 شرکت برتر است.

پاراگ آگراوال 37 ساله توییتر، جوانترین مدیرعامل در بین 500 شرکت برتر است.

پاراگ آگراوال در سال 2011 به توییتر پیوست.

پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی جدید شرکت توییتر، اکنون جوانترین مدیرعامل در S&P 500 است، اما ظاهراً به سختی.

آگراوال که روز دوشنبه به عنوان جانشین بنیانگذار و مدیر عامل توییتر جک دورسی منصوب شد، 37 سال سن دارد، همان سنی که مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا پلتفرم است. با استناد به نگرانی‌های امنیتی، توییتر تاریخ تولد آگراوال را فاش نکرد، اما تأیید کرد که او در سال ۱۹۸۴ دیرتر از تولد زاکربرگ در ۱۴ می متولد شده است. دورسی، با 45 سالگی، قبلاً در میان ده‌ها جوان‌ترین مدیران عامل در مجموعه بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی بود.

دیوید لارکر، استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه استنفورد که عملکرد مدیر عامل را مطالعه می کند، گفت: “من فکر نمی کنم که موضوع سن آنقدر مهم باشد، به خصوص برای شرکت هایی مانند این. این می تواند یک مزیت باشد.” این واقعیت که دورسی در حال کنار رفتن از هیئت مدیره است، بنابراین او مانند یک مدیر عامل در سایه نخواهد بود، او باید به او اعتماد واقعی داشته باشد.»

بر اساس داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ، وارن بافت، مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی، با 91 سال سن، قدیمی ترین مدیر عامل در S&P 500 است. داده ها نشان می دهد که میانگین سنی یک مدیر عامل در بین 500 شرکت بزرگ حدود 58 سال بوده است. اما روند گسترده تر در سن مدیر عامل هنوز به نفع جوانان نیست. داده‌های مربوط به شرکت‌های S&P 500 که طی دو دهه گذشته توسط استخدام‌کننده اجرایی اسپنسر استوارت اندازه‌گیری شد، افزایش اندک اما ثابتی را در سن مدیرعامل نشان می‌دهد.

آگراوال در سال 2011 به توییتر پیوست. توییتر روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دورسی تا پایان دوره ریاستش در سال 2022 در هیئت مدیره این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو خواهد ماند. آگراوال همچنین در حال پیوستن به هیئت مدیره است، جایی که او نیز یک آمار پرت خواهد بود. طبق گفته اسپنسر استوارت، میانگین سنی یک کارگردان S&P 500 63 سال است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)