نامزد مورد حمایت دوترته به طور ناگهانی از رقابت های ریاست جمهوری خارج شد – RT World News

«بونگ گو» نامزد ریاست جمهوری فیلیپین که از حمایت رودریگو دوترته، رئیس جمهور مستعفی فیلیپین برخوردار بود، در اقدامی غافلگیرکننده از رقابت کناره گیری کرد. گو قبلاً پس از اینکه دختر دوترته پیشنهاد خود را اعلام کرد، از رقابت جداگانه معاونت خارج شد.

“من از رقابت کنار می کشم. با گفتن این موضوع، سرنوشت خود را به خدا و مردم فیلیپین می سپارم زیرا عهد می کنم هر روز تمام تلاش خود را برای خدمت فداکارانه و خستگی ناپذیر انجام دهم. سناتور کریستوفر ‘بونگ گو’ روز سه شنبه به خبرنگاران در شهر سان خوان گفت.

گو خاطرنشان کرد که خانواده او با نامزدی ریاست جمهوری او مخالف بودند و مدعی شدند که دوترته “می فهمد و احترام می گذارد” تصمیم او برای تعظیم

ادامه مطلب


دوترته در مورد آینده خود در سیاست تصمیم می گیرد

گو که معاون دیرینه دوترته بود، در اوایل این ماه تأیید رئیس جمهور را دریافت کرد و تا این لحظه به عنوان جانشین مورد علاقه وی در ریاست جمهوری دیده می شد. گو قبلاً نامزدی برای معاونت رئیس جمهور را اعلام کرده بود، اما بلافاصله پس از ورود دختر رئیس جمهور، سارا دوترته-کارپیو، شهردار شهر داوائو، از رقابت کنار کشید.

گو به سی‌ان‌ان فیلیپین گفت که از هر نامزدی که دوترته تصمیم بگیرد حمایت کند، حمایت خواهد کرد و خاطرنشان کرد که هنوز از شخص دیگری برای ریاست جمهوری حمایت نکرده است.

طبق گزارش ها، این قانونگذار در اوایل ماه جاری به برخی ملاحظات در مورد نامزدی خود اشاره کرد، با جاسینتو پاراس مشاور رئیس جمهور به راپلر گفت که گو “هنوز در حال تفکر [his bid] زیرا او به عنوان یک سناتور غرق در کار زیاد است.» اما در آن زمان افزود که شک و تردیدهای وی پس از حمایت تعدادی از والیان بازدید کننده برطرف شد.

آخرین تغییر سیاسی پس از آن صورت گرفت که دوترته اعلام کرد که در رقابت آتی در 9 مه برای یک کرسی سناتوری نامزد خواهد شد، زیرا طبق قوانین فیلیپین واجد شرایط انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور نیست. با خارج شدن از نامزدی برو، نامزدهای اصلی ریاست جمهوری عبارتند از فردیناند ‘بونگ بونگ’ مارکوس جونیور – معاون دختر دوترته و پسر مرد قدرتمند فقید فردیناند مارکوس – معاون رئیس جمهور لنی روبردو، و همچنین اسطوره بوکس مانی پاکیائو. در ماه سپتامبر از ورزش بازنشسته شد تا برای ریاست جمهوری نامزد شود.

در حالی که روسای جمهور و معاونان رئیس جمهور معمولاً در انتخابات فیلیپین با یک بلیت ترکیبی تحت یک حزب شرکت می کنند، برای این سمت ها به طور جداگانه رأی گیری می شود، به این معنی که نامزدهای احزاب مختلف می توانند هر جایگاه را به دست آورند.