ویدئویی لحظه سرنگونی پهپاد خود توسط اوکراین را بر فراز کیف نشان می دهد

ویدئویی لحظه سرنگونی پهپاد خود توسط اوکراین را بر فراز کیف نشان می دهد

تلفات جانی گزارش نشده است

ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که لحظه ای را که نیروی هوایی اوکراین یکی از پهپادهای خود را سرنگون می کند، ثبت کرده است. این حادثه در 4 می زمانی رخ داد که نیروی هوایی اوکراین یک پهپاد متعلق به خود را که کنترل بر مرکز کیف را از دست داده بود، سرنگون کرد. مطابق با بی بی سی، پس از تلاش پدافند هوایی برای سرنگونی آن در منطقه ای نزدیک دفتر رئیس جمهور، حدود 15 تا 20 دقیقه عصر پنجشنبه انفجارهایی روی داد.

وقتی هواپیمای بدون سرنشین بالاخره سرنگون شد، صدای تشویق به گوش می رسید.

ویدیو را اینجا ببینید:

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در ابتدا گفت که این یک پهپاد دشمن بود که سرنگون شده بود، اما بعداً اعتراف کرد که اوکراینی است و برای جلوگیری از “شرایط نامطلوب” منهدم شده است.

“در حدود ساعت 20:00 (17:00 GMT) یک هواپیمای بدون سرنشین Bayraktar TB2 در طی یک پرواز برنامه ریزی شده در منطقه کیف کنترل را از دست داد… هدف منهدم شد!” بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی گفت که در حال تعیین علت یک نقص فنی “احتمالی” است.

در زمان انفجارها، روزنامه نگاران گزارش دادند که پهپادی را دیده اند که پدافند هوایی قصد سرنگونی آن را داشت، در حالی که اداره نظامی شهر کیف گفت: “پدافند هوایی در حال کار است.” درست زمانی که اداره نظامی شهر کیف اعلام کرد هشدار حمله هوایی به پایان رسیده است، ابری از دود سیاه در هوا مشاهده شد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، گفت: “آتش نشانان آتش را در طبقه همکف یک مرکز خرید چهار طبقه” در منطقه سولومیانسکی مهار کردند. با وجود گسترش آتش سوزی به وسعت 50 متر مربع، تلفات جانی گزارش نشده است.

این رویداد پس از آن رخ داد که روسیه اوکراین را به انجام حمله پهپادی به کرملین در روز چهارشنبه متهم کرد.