همانطور که امواج گرما در جنوب آسیا ایجاد می کند، مطالعه می گوید دما به سطح “بسیار خطرناک” رسیده است

همانطور که امواج گرما در جنوب آسیا ایجاد می کند، مطالعه می گوید دما به سطح “بسیار خطرناک” رسیده است

این مطالعه در مورد دمای شدید در هند و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی هشدار داد.

کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا در ماه آوریل با افزایش دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد در موج های گرما رکوردشکنی کردند. در حالی که دما در بنگلادش به بالاترین حد خود در 50 سال گذشته رسیده است، تایلند رکورد 45 درجه سانتیگراد و لائوس از 42 درجه سانتیگراد فراتر رفته است. یک تیم بین المللی از دانشمندان روز چهارشنبه گفت که احتمال وقوع چنین امواج گرمایی در نتیجه تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان “30 برابر بیشتر” است. آنها همچنین گفتند که بسیاری از شهرهای هند ممکن است با حداکثر دمای 7 تا 8 درجه گرمتر از سطح فعلی مواجه شوند.

پیش‌بینی‌های تلخ در گزارشی به نام تحلیل اسناد سریع منتشر شده توسط گروه جهانی آب و هوا انجام شده است.

تیم دانشمندانی که این گزارش را تهیه کردند، سطوح گرما و رطوبت را در کشورهای جنوب شرقی آسیا مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که در نتیجه تغییرات جوی زیربنایی، که از سال 1900 شاهد افزایش میانگین دمای جهانی 1.2 درجه سانتیگراد بوده است، آنها حداقل 2 درجه سانتیگراد گرمتر هستند.

مقادیر تخمینی شاخص گرما از آستانه در نظر گرفته شده به عنوان “خطرناک” (41 درجه سانتیگراد) در بخشهای وسیعی از مناطق جنوب آسیای مورد مطالعه فراتر رفت. در چند منطقه، به محدوده مقادیر “بسیار خطرناک” (بالای 54 درجه سانتیگراد) نزدیک شد. ) که تحت آن حفظ دمای بدن دشوار است.”

محققان همچنین در این مطالعه گفتند که مشاهدات آنها افزایش شدید احتمال و شدت رویدادهای گرمای مرطوب آوریل مشابه سال 2023 را نشان می دهد.

“نتایج ترکیبی افزایش احتمال وقوع چنین رویدادی را حداقل 30 برابر نسبت به هند و بنگلادش به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان نشان می دهد. در عین حال، موج گرما با احتمال وقوع 20٪ است. (1 در 5 سال) در هر سال در هند و بنگلادش در حال حاضر از نظر شاخص گرما حدود 2 درجه سانتیگراد گرمتر از شرایط آب و هوایی است که توسط فعالیت های انسانی گرم نمی شود.”

این روند با گرم شدن بیشتر ادامه خواهد یافت و افزود که این رویداد گرمای مرطوب هر 1 تا 2 سال یک بار قابل انتظار است.