من نمرده ام – جورج سوروس – اخبار جهانی RT

ترول های ایرلندی توییتر ادعا کرده بودند که این سرمایه دار لیبرال بر اثر سکته قلبی درگذشته است

جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیاردر و بشردوست لیبرال، روز دوشنبه اعلام کرد که او است “زنده و سالم” پس از انتشار شایعاتی مبنی بر مرگ او بر اثر سکته قلبی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

“شایعاتی مبنی بر اینکه من دچار حمله قلبی شده ام کاملا نادرست است.” سوروس از طریق حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد و افزود “من زنده و سالم هستم.”

«جورج سوروس مرده» از روز یکشنبه در توییتر ترند شده بود. ظاهراً این شایعه بعد از ظهر همان روز توسط یک فعال راستگرای ایرلندی مطرح شد که آن را اعلام کرد جورج سوروس بر اثر حمله قلبی شدید درگذشت. نسبت دادن این خبر به حسابی به نام “سیاست برای همه ایرلند”.

“سیاست برای همه ایرلند” کمتر از 1500 دنبال کننده دارد و در دو سال گذشته به طور پراکنده توییت کرد پیام‌های ضد مهاجرت و ضد قرنطینه، و همچنین مجموعه‌ای از پست‌ها در دسامبر گذشته که اعلام می‌کرد سورتمه بابا نوئل در ایرلند سقوط کرده و سنت نیک را ترک کرده است. “در شرایط بحرانی.”


سوروس تا حدی دادگاه حقوق بشر - مدودف را کنترل می کند

پیش از این خبر مرگ سوروس پیش از موعد اعلام شده بود. در سال 2013، رویترز به طور تصادفی یک آگهی درگذشت ناتمام برای این سرمایه گذار منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: جورج سوروس، که در سن XXX سالگی درگذشت، یک سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار غارتگر و بسیار موفق بود که سال‌ها به‌طور متناقضی علیه همان نوع سرمایه‌داری بی‌چرخه‌ای که او را میلیاردها دلار کرد، بحث کرد.

سوروس که در یک خانواده یهودی در مجارستان به دنیا آمد، جنگ جهانی دوم را در حالی که با نازی‌های اشغالگر کار می‌کرد، با پنهان کردن اصل و نسب خود سپری کرد، کاری که بعداً گفت باید انجام می‌داد، اما احساس کرد. “بدون گناه” بر فراز. او پس از جنگ به انگلستان نقل مکان کرد و شروع به کار در بانک های انگلیسی و آمریکایی کرد. سوروس در سال 1970 یک صندوق تامینی به نام خود راه اندازی کرد و زمانی که پیش از کاهش نرخ ارز در سال 1992، 10 میلیارد دلار پوند انگلیس فروخت، به شهرت رسید و یک میلیارد دلار سود خالص کرد و نامش را به دست آورد. مردی که بانک انگلستان را شکست.

با این حال، سوروس بیشتر به خاطر فعالیت های لیبرال خود شناخته می شود. بنیادهای جامعه باز او یک شبکه جهانی گسترده است که سازمان های غیردولتی و خیریه هایی را با هدف ترویج جهانی گرایی و ایدئولوژی چپ-نئولیبرال تامین مالی می کند. پول سوروس به فعالیت های طرفدار مهاجرت در اروپا کمک مالی کرده و کمپین های این کشور را تامین مالی کرده است “ترقی خواه” دادستان های عمومی در ایالات متحده، که محافظه کاران آن را متهم می کنند “نرم در برابر جرم.”

بیشتر بخوانید:
دسترسی سوروس جونیور به کاخ سفید فاش شد – نیویورک

سوروس از کمپین های سانسور آنلاین حمایت مالی کرده است، در صدها رسانه جهانی سهم دارد و در انتخابات میان دوره ای سال گذشته در ایالات متحده بزرگترین کمک کننده بود.

وقتی سوروس درگذشت، میراث او توسط پسرش، الکساندر سوروس، رئیس فعلی بنیاد جامعه باز، و فارغ التحصیلان شبکه دانشگاهی جامعه باز (OSUN) به او منتقل خواهد شد. OSUN که در سال 2020 راه اندازی شد توسط سوروس توصیف شد “مهم ترین پروژه زندگی من” با توضیح میلیاردر که دانشجویانی را تربیت خواهد کرد، از جمله “پناهندگان، افراد زندانی، کولی ها و دیگر گروه های آواره” به “ارزش های جامعه باز را ترویج کنید.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: