معلم مدرسه در فرانسه به دلیل سوزاندن برگه های امتحانی محاکمه می شود

معلم مدرسه در فرانسه به دلیل سوزاندن برگه های امتحانی محاکمه می شود

معلم در اعتراض به سیستم آموزشی فرانسه کاغذ را سوزاند.

یک معلم دبیرستان در فرانسه پس از آتش زدن برگه های امتحانی زبان انگلیسی دانش آموزانش در اعتراض به سیستم آموزشی در این کشور، قرار است محاکمه شود. رسانه های خبری محلی این معلم را ویکتور ایموردینو معرفی کرده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، او روز سه شنبه 63 برگه آزمون را در خارج از مدرسه حرفه ای پاریس به آتش کشید. این چند ماه پس از اخراج یک معلم رقص از یک دانشگاه نخبه فرانسوی به دلیل اصرار بر اینکه دانشجویان رقص را «مرد» و «زن» خطاب می کرد، بر خلاف استفاده از زبان غیر جنسیتی، اخراج شد.

دفتر دادستانی و شورای آموزش فرانسه اعلام کردند که آقای ایموردینو 29 ساله با خطر 10 سال زندان و جریمه 160 هزار دلاری مواجه است.

این معلم روز پنجشنبه به پخش کننده BFMTV گفت: “این تصویر بصری بود. هدف من شروع یک بحث عمومی بود.”

او افزود: “من امتحانات را دیدم. آنها فاجعه بار بودند… فرصتی دیگر به آنها داده می شود که دوباره بنشینند.”

دفتر دادستانی گفت که این معلم تا زمان محاکمه در 27 اکتبر تعلیق و از نزدیک شدن به مدرسه منع شده است.

آقای ایموردینو در حالی که برگه های آزمون را می سوزاند، گفت: «در سه سال دیدم که کاری که ما انجام می دهیم، به خصوص در کلاس انگلیسی، فایده ای ندارد.

این جوان 29 ساله افزود: «ما دانش‌آموزانی را می‌بینیم که هفت سال را در این سیستم گذرانده‌اند و حتی نمی‌توانند دو کلمه را به هم بچسبانند.

هیئت آموزش و پرورش گفت که مدرسه اکنون در حال آماده سازی یک آزمون جدید برای دانش آموزانی است که نتایج آنها سوزانده شده است.

در دسامبر 2022، معلم رقص سالن رقص، که با نام کوچکش والری شناسایی شد، توسط دانشگاه ساینس پو در پاریس به دلیل اصرار بر استفاده از «مردان» و «زنان» برای دانش‌آموزانش مورد سرزنش قرار گرفت. دانشگاه به خبرگزاری فرانسه گفت که مقامات جلسه‌ای را با آنها تشکیل داده‌اند. والری به دلیل استفاده از زبان “تبعیض آمیز”.

او به این خبرگزاری گفت: «من از یک طرف می گویم زنان و از طرف دیگر مردان، زیرا در رقص نقشی برای مرد و نقشی برای زن وجود دارد.

والری افزود: “این دلیلی است که ما از هم جدا شدیم.”

این معلم گفت که به دلیل درخواست های دانشگاه و استفاده از کلمات “رهبر” و “پیرو” از کارش استعفا داد.