معبد هندو در سیدنی قبل از دیدار نخست وزیر مودی از استرالیا تخریب شد

معبد هندو در سیدنی قبل از دیدار نخست وزیر مودی از استرالیا تخریب شد

نماینده محلی به همراه مقامات معبد به رنگ آمیزی مجدد دیوار کمک کردند. (فایل)

ملبورن:

یک معبد برجسته هندو در سیدنی روز جمعه توسط “عناصر ضد اجتماعی” با گرافیتی های ضد هندی روی دیوارها تخریب شد که در آخرین حادثه خرابکاری علیه معابد هندو در استرالیا پیش از سفر نخست وزیر نارندرا مودی به این کشور در اواخر این ماه رخ داد. .

این حادثه در BAPS Shri Swaminarayan Mandir در Rosehill، سیدنی رخ داد. با این حال، زمان آن هنوز مشخص نیست.

روزنامه استرالیایی امروز گزارش داد که مقامات معبد همچنین یک پرچم خلستانی را پیدا کردند که روی دروازه آویزان شده بود و موضوع را به پلیس نیو ساوت ولز (NSW) گزارش کردند.

معبد در بیانیه ای گفت: «ما عمیقاً از گرافیتی های ضد هند بر روی دیوارهای BAPS Shri Swaminarayan Mandir در روزهیل، سیدنی توسط عناصر ضد اجتماعی ناراحت هستیم.

“ما بیشتر از این که معابد BAPS در استرالیا هدف قرار گرفته اند، ناامید هستیم. در 23 سال گذشته، BAPS Swaminarayan Mandir سنگ بنای جامعه محلی و یک معبد برجسته هندو بوده است که مانند همه معابد BAPS در سراسر جهان، مسکن صلح است. و هماهنگی، برابری، خدمات فداکارانه و ارزش‌های جهانی هندو».

روزنامه استرالیایی امروز گزارش داد که اندرو چارلتون، عضو پارلمان پاراماتا، به محض اطلاع از حادثه نفرت هندوها به معبد BAPS رسید.

چارلتون به همراه مقامات معبد به رنگ آمیزی مجدد دیوار کمک کردند.

«امروز صبح، معبد BAPS در رای دهندگان من در پاراماتا توسط افراط گرایان مذهبی تخریب شد. من عمیقاً از این اقدام خرابکارانه بی فکر شوکه و اندوهگین هستم. هر کس در استرالیا حق دارد ایمان خود را در صلح انجام دهد.»

“در این زمان، BAPS Swaminarayan Sanstha برای صلح و اتحاد دعا می کند و از تمام فداییان و خیرخواهان جامعه برای حفظ صلح درخواست کرده است. ما از فرماندهی پلیس محلی، وزارت امور داخلی، اعضای ایالتی و فدرال سپاسگزاریم. معبد گفت: پارلمان، کمیسیون عالی هند و سرکنسول سیدنی برای حمایت مستمرشان.

“معابد BAPS در سراسر استرالیا نمادهای یک جامعه چندفرهنگی پر رونق است که ارزش های استرالیایی احترام، دوستی و بردباری را پرورش می دهد. ما از همه می خواهیم که به دعاهای جهانی بپیوندند تا خدا برکت دهد و همه ما را راهنمایی کند تا به انجام کارهای خوب ادامه دهیم و به خوبی فکر کنیم.” آن گفت.

سخنگوی پلیس NSW در بیانیه ای گفت: “افسران فرماندهی منطقه پلیس کامبرلند تحقیقاتی را در پی گزارش هایی مبنی بر آسیب مخرب به یک مکان مذهبی در Rosehill آغاز کردند.”

پلیس در حال انجام تحقیقات درباره شرایط مربوط به این حادثه است.» اوایل امسال، سه معبد هندو در ملبورن و دو معبد هندو در بریزبن توسط هواداران خلستان تخریب شدند.

نخست وزیر مودی قرار است برای اجلاس QUAD در 24 می از سیدنی بازدید کند.

در ماه مارس، در جریان سفر نخست وزیر آنتونی آلبانیز به هند، نخست وزیر مودی موضوع حملات مکرر به معابد هندو را با وی مطرح کرد و نگرانی های خود را بیان کرد.

در این مورد، آلبانیز به نخست وزیر مودی اطمینان داد که استرالیا حملات به اماکن مذهبی را تحمل نخواهد کرد و هر کسی که مسئول چنین فعالیت هایی باشد با “قوی کامل قانون” روبرو خواهد شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)