معافیت دادگاه برای عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، همسرش در پرونده هدایای خارجی: گزارش

معافیت دادگاه برای عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، همسرش در پرونده هدایای خارجی: گزارش

اسلام آباد:

به گزارش جیو، دادگاه عالی اسلام آباد روز شنبه در کمکی به عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان و همسرش بوشرا بی بی در پرونده توشاخانه، اعلامیه های صادر شده توسط دفتر ملی پاسخگویی (NAB) را غیرقانونی اعلام کرد. اخبار.

یک شعبه دو نفره از عامر فاروق رئیس IHC و قاضی بابر ستار درخواست نخست وزیر برکنار شده و همسرش را پذیرفتند و حکم را صادر کردند و اعلامیه ها را غیرقانونی اعلام کردند.

در رای خود، شعبه IHC اظهار داشت که NAB حق اتخاذ موضع خاصی را دارد زیرا شاکیان در پاسخ به اطلاعیه‌ها ظاهر نشدند. به گزارش ژئو نیوز، با این حال حکم داد که اخطارها با قانون مطابقت ندارد.

آخرین پیروزی نخست‌وزیر سابق در جریان استماع درخواست‌های او و بوشرا بی‌بی به چالش کشیدن اعلامیه‌های فراخوان صادر شده در 17 فوریه و 16 مارس توسط سازمان دیده‌بان مبارزه با فساد به دست آمد.

به گزارش ژئو نیوز، دادخواست های ثبت شده تحت بخش 19 قانون پاسخگویی ملی (اصلاح دوم) قانون 2022، دادگاه را واداشت تا اعلامیه های فراخوان NAB و همچنین اقدامات انضباطی علیه شاکیان را بر اساس اعلامیه های فراخوان غیرقانونی اعلام کند. .

IHC CJ همچنین اظهار داشت که سازمان ناظر مبارزه با اختلاس آزاد است تا در راستای مشاهدات دادگاه، اخطارهای تازه ای را برای عمران خان و بوشرا بی بی صادر کند.

شایان ذکر است که موضوع توشاخانا پس از رد صلاحیت رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان در ماه گذشته توسط کمیسیون انتخابات پاکستان به دلیل “اظهارات نادرست و اظهارات نادرست” به یک نقطه گیر اصلی در سیاست کشور تبدیل شد.

بر اساس این حکم، نخست‌وزیر سابق طبق اصول 167 و 173 قانون اساسی مرتکب اعمال فساد شده است. پرونده ای کیفری علیه وی به اتهام اظهار خلاف واقع آغاز شد.

این اقدام NAB پس از آن صورت گرفت که عمر فاروق ظاهر، تاجر مستقر در دبی ادعا کرد که دولت تحریک انصاف یک ساعت مچی گران قیمت Graff را که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به عمران خان هدیه داده شده بود، به مبلغ 2 میلیون دلار به ارزش تقریبی 280 میلیون پوند فروخته است. فروش در سال 2019

به گزارش اینترنشنال نیوز، بر اساس قوانین حاکم بر «توشاخانا» – واژه ای فارسی به معنای «گنج خانه» – مقامات دولتی می توانند هدایایی را در صورتی که ارزش آنها پایین است نگه دارند، در حالی که باید هزینه کمتری برای اقلام اسراف به دولت بپردازند.

توشاخانا از زمانی که ادعا می شود رئیس حزب تحریک انصاف هدایایی را که به عنوان نخست وزیر کشور دریافت کرده بود را با نرخ های دور ریختنی خریداری کرده و در بازار آزاد برای سود فروخته است، زیر ذره بین قرار گرفته است.