مردی با ماشین به سمت جمعیت اسرائیلی راند، 5 نفر را مجروح کرد، با شلیک گلوله کشته شد

مردی با ماشین به سمت جمعیت اسرائیلی راند، 5 نفر را مجروح کرد، با شلیک گلوله کشته شد

خشونت در سال جاری با حملات نظامی مکرر و خشونت توسط شهرک نشینان اسرائیلی افزایش یافته است

اورشلیم:

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یک مرد فلسطینی روز دوشنبه با خودروی خود به سمت جمعیت در یکی از خیابان های بیت المقدس راند و پنج نفر را مجروح کرد و سپس به ضرب گلوله یک رهگذر کشته شد.

ساعاتی پیش، سربازان اسرائیلی یک فلسطینی را در جریان یورش به کرانه باختری اشغالی کشتند که آخرین مورد از یک سری حوادث طولانی در جریان افزایش خشونت ها در سال گذشته بود.

سرویس آمبولانس اسرائیل اعلام کرد که 5 مجروح را قبل از انتقال به بیمارستان مداوا کرده است، از جمله یک مرد 70 ساله که در وضعیت وخیم اما پایداری قرار داشت.

ویدئوهایی که رویترز به دست آورده است، مردی را نشان می‌دهد که روی کاپوت خودرویی دراز کشیده بود که در وسط جاده با صدای شلیک گلوله‌ها متوقف شده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در ابتدای مراسم بزرگداشت کشته شدگان نظامی اسرائیل، گفت که راننده خودرو که یک مرد 30 ساله اهل بیت المقدس شرقی است، عمداً سعی کرده به غیرنظامیان صدمه بزند.

او گفت: «این حمله تروریستی در این مکان، در این زمان، به ما یادآوری می‌کند که سرزمین اسرائیل و کشور اسرائیل از طریق آزمایش‌ها و مصیبت‌ها به دست آمده‌اند.

خشونت اسرائیل و فلسطین در سال جاری با حملات نظامی مکرر و خشونت توسط شهرک نشینان اسرائیلی در بحبوحه حملات فلسطینیان افزایش یافته است. از ژانویه تاکنون بیش از 90 فلسطینی و حداقل 19 اسرائیلی و خارجی کشته شده اند.

پیشتر در روز دوشنبه، نیروهای اسرائیلی در جریان یورش به اردوگاه آوارگان عقبات جبر در نزدیکی شهر اریحا در کرانه باختری، یک فلسطینی را کشتند.

ارتش گفت: “در حین فعالیت، دو مظنون در حال فرار از صحنه مشاهده شدند. سربازان با شلیک مستقیم پاسخ دادند. ضربات شناسایی شدند.” در مورد علت هدف قرار گرفتن این دو فلسطینی توضیحی نداد.

خبرگزاری رسمی فلسطین وفا به نقل از فرماندار اریحا گزارش داد که یک مرد به ضرب گلوله سربازان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه والی آمده است که ارتش جسد این مرد را به خانواده اش تحویل نداده است.

به طور جداگانه، گروه حمایت از انجمن زندانیان فلسطین اعلام کرد که نیروهای امنیتی اسرائیل 30 بازداشت را در شبانه روز و اوایل روز دوشنبه در کرانه باختری انجام داده اند.

اسرائیل کرانه باختری و اورشلیم شرقی را که فلسطینیان به عنوان هسته اصلی یک کشور مستقل آینده می خواهند، در جریان جنگ خاورمیانه در سال 1967 تصرف کرد. از آن زمان تاکنون قدس شرقی را در اقدامی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است، ضمیمه خود کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)