مخالفان بریتانیا کمک های مالی یک تاجر هندی به حزب محافظه کار را محکوم کردند

مخالفان بریتانیا کمک های مالی یک تاجر هندی به حزب محافظه کار را محکوم کردند

کاران چانانا توسط ED به دلیل کلاهبرداری و پولشویی تحت تحقیق است. (فایل)

لندن:

حزب اپوزیسیون کارگر بریتانیا خواستار توقف پول اهدایی یک سرمایه دار برنج هندی به حزب حاکم محافظه کار است، در حالی که او توسط اداره اجرایی (ED) هند به دلیل اتهامات کلاهبرداری و پولشویی تحت تحقیق است.

کاران چانانا، رئیس برند جهانی برنج امیرا، توسط ED به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه وام های بانکی به طور غیرقانونی به شرکت های پوسته منحرف شده است، تحت تحقیق است و هنوز به این اتهامات پاسخی نداده است. اعتقاد بر این است که او از سپتامبر 2019 حدود 220000 پوند از طریق شرکت بریتانیایی خود Amira G. Foods به محافظه کاران کمک کرده است.

مارگارت هاج، یک نماینده ارشد حزب کارگر و رئیس گروه پارلمانی همه احزاب (APPG) در مورد مبارزه با فساد و مالیات مسئول، روز شنبه به روزنامه “گاردین” گفت که محافظه‌کاران باید منبع این سرمایه‌ها را تعیین کنند و پول را تا زمانی که پایان می‌رسد مسدود کنند. استعلام ها تکمیل می شود

او به روزنامه گفت: محافظه‌کاران بیش از حد به کمک‌کنندگان اصلی وابسته بوده‌اند و بررسی‌های مناسبی انجام نداده‌اند. اکنون باید با قوانین جدید مجبور به انجام این کار شوند.

این پس از گزارش‌هایی از دهلی نشان داد که ED عملیات جستجو را در 2 مه در 21 مکان در هند مرتبط با Chanana، شرکت هندی Amira Pure Foods و سایر طرف‌ها تحت قانون جلوگیری از پولشویی انجام داده است. هنوز اتهاماتی در مورد این پرونده مطرح نشده است زیرا ED می گوید تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

تحقیقات نشان داد که متهمان در همدستی با یکدیگر و همچنین سایر اشخاص مرتبط/غیر مرتبط اقدام به انتقال غیرقانونی وجوه قرض الحسنه مورد تحریم کنسرسیوم بانک ها از طریق واریز وجوه قرض الحسنه به حساب اشخاص مختلف پوستی تحت عنوان تجارت واقعی کرده اند. این روزنامه به نقل از بیانیه ED گفت.

«همچنین مشخص بود که Karan A Chanana به یک حزب سیاسی اهدا کرده است [the] بریتانیا از سال 2019 … در حالی که شخص متهم خود در بازپرداخت وام ها کوتاهی کرده بود.”

Amira Nature Foods در اکتبر 2012 در بورس اوراق بهادار نیویورک فهرست شد و متخصص برنج باسماتی هندی است که در دامنه‌های هیمالیا رشد می‌کند. Chanana، رئیس و مدیر اجرایی آن، کسب و کار را از دفتر مرکزی خود در برج طلا در دبی اداره می کرد، در حالی که ثبت شرکت رسمی آن در جزایر ویرجین بریتانیا بود.

طبق پرونده های شرکتی، شرکت های تابعه آن عبارتند از Amira Pure Foods در هند، که اکنون در دست بررسی است، و Amira G. Foods در بریتانیا.

تحقیقات در هند به دنبال آن صورت می گیرد که کنسرسیومی از بانک ها به سرپرستی بانک کانارا گزارشی را در نوامبر 2020 به دفتر تحقیقات مرکزی (CBI) ارائه کردند که ادعا می کرد کلاهبرداری بانکی دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)