گیتار شکسته شده توسط کورت کوبین از نیروانا به قیمت نزدیک به 5 کرور در حراجی فروخته شد.

گیتار شکسته شده توسط کورت کوبین از نیروانا به قیمت نزدیک به 5 کرور در حراجی فروخته شد.

امضای این گیتار توسط آقای کوبین و سایر اعضای گروه، کریست نووسلیک و دیو گرول انجام شد.

گیتاری که توسط کرت کوبین، رهبر فقید گروه راک آمریکایی نیروانا در اوایل دهه 1990 شکسته شد، در یک حراجی به قیمت نزدیک به 600000 دلار (49673100 روپیه) در آخر هفته فروخته شد. بی بی سی گزارش شده است. فندر استراتوکستر سیاه رنگ شکسته روز شنبه در حراجی در کافه هارد راک در نیویورک فروخته شد و به قیمت 596,900 دلار (4,94,16,455 روپیه) توسط خریدار خریداری شد که هویت او مشخص نیست.

آقای کوبین که در سال 1994 جان خود را از دست داد، در حالی که نیروانا در اوایل دهه 1990 مشغول کار بر روی آلبوم جدید خود Nevermind بود، گیتار را نابود کرد. کودی فردریک از حراجی جولین در اوایل این ماه به خبرگزاری فرانسه گفت، اگرچه ساز شکسته دوباره کنار هم قرار گرفته است، اما دیگر قابل نواختن نیست.

این گیتار توسط آقای کوبین و سایر اعضای گروه، کریست نووسلیک و دیو گرول امضا شد. مردم گزارش شده است. همچنین یک کتیبه اضافی به مارک لانگان از درختان جیغ توسط کوبین وجود داشت که عمداً نام او را اشتباه نوشت.

نوشته شده است: «Hell-o Mark! عشق، رفیق تو، کُردت کوباین / ستاره راک شسته شده.”

می‌توانید در اینجا شکستگی‌ای را ببینید که هنگام کوبیدن گیتار، جایی که گردن در اینجا به نوعی به هم وصل می‌شود، و همین‌طور اینجا در پایین، جایی که گیتار را به شدت پایین کوبید. کرت کوبین وقتی روی صحنه بود وقتی بازی می کرد یک ماشین بود. مرد عصبانی بود و شما می‌توانستید آن را روی صحنه حس کنید. و شما احساس می کنید که به هر حال او با سازهای خود رفتار می کند. این عنصر شکسته، به طرز عجیبی، از این نوازنده شکسته، واقعاً این دوران خشن و نابسامان موسیقی را تعریف کرد.» آقای فردریک گفت.

دو سال پیش، گیتار آکوستیک آقای کوبین برای اجرای افسانه‌ای خود در MTV Unplugged در اواخر سال 1993 به قیمت 6 میلیون دلار فروخته شد.

آقای کوبین با اعتیاد به مواد و افسردگی دست و پنجه نرم می کرد و با همسرش کورتنی لاو رابطه پرآشوبی داشت. او در آوریل 1994 در سن 27 سالگی جان خود را از دست داد.