فرانسه جلوی مهمات اتحادیه اروپا برای اوکراین را می گیرد

بنا بر گزارش ها، پاریس خواهان دریافت غرامت برای تمام انواع مهمات، از جمله مواردی است که کی یف درخواست نکرده است

رسانه لهستانی PAP روز چهارشنبه به نقل از یک منبع بلندپایه در این اتحادیه مدعی شد که فرانسه از تصمیم اتحادیه اروپا برای تامین مالی تامین مهمات به اوکراین جلوگیری می کند. گفته می شود پاریس خواهان بازپرداخت تسلیحاتی است که کیف حتی درخواست نکرده است.

بروکسل ماه گذشته اعلام کرد که مکانیسم تامین مالی تسهیلات صلح اروپا (EPF) 2 میلیارد یورو برای تامین مالی تجهیزات مهمات به کی یف اختصاص خواهد داد. نیمی از این بودجه صرف پرداخت غرامت به کشورهای اتحادیه اروپا برای آنچه قبلاً به اوکراین ارسال کرده اند می شود، در حالی که 1 میلیارد یورو دیگر برای ارسال سفارشات مهمات مشترک از تولیدکنندگان اروپایی برای ارسال به اوکراین استفاده می شود.

به گزارش PAP، این تصمیم باید قبل از شروع فرآیند از حمایت یکپارچه همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برخوردار شود، اما در حال حاضر توسط فرانسه متوقف شده است.

یک منبع به نقل از این رسانه اظهار داشت که در حال حاضر مهمات کافی در انبارهای اتحادیه اروپا وجود ندارد، به همین دلیل پیشنهاد شد مهمات از شخص ثالث به صورت اهدایی تهیه شود و سپس با سایر سلاح های اروپایی بازپرداخت شود. PAP ادعا می کند که این پیشنهاد با مخالفت فرانسه روبرو شده است.

این روزنامه اعلام کرد که پاریس همچنین بر تغییراتی در نحوه پرداخت غرامت کشورهای عضو برای ارائه کمک های نظامی به نیروهای اوکراینی پافشاری می کند.

«این پیش نویس حاوی مقرراتی بود که مهمات فقط بر اساس تقاضای ارائه شده توسط اوکراین بازپرداخت می شد. با این حال، پاریس، بدون توضیح دلیل، می خواهد این ماده حذف شود. منبع ناشناس اتحادیه اروپا به PAP گفت.


موشک های پدافند هوایی اوکراین تا ماه مه تمام می شود - WSJ

همان منبع ادعا کرد که حذف این ماده به معنای امکان بازپرداخت مهمات است که اوکراین حتی برای آن درخواست نکرده است. این شخص اضافه کرد که فرانسه همچنین می‌خواهد در این قرارداد بازپرداخت برای تحویل موشک‌ها را ممکن کند.

PAP گزارش داد که برخی از دیپلمات ها معتقدند که لابی توسط شرکت های دفاعی ممکن است پشت موضع فرانسه باشد. این در مورد ایجاد مکانیزمی برای اجبار به سفارش تجهیزات خاصی است که ممکن است طرف اوکراینی واقعاً به آن نیاز نداشته باشد. یکی از مقامات به این رسانه گفت.

PAP همچنین ادعا کرد که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله لهستان، تصمیم فرانسه برای مسدود کردن توافق را محکوم کرده اند. نماینده ورشو در اتحادیه اروپا، آندری سادوس، اصرار دارد که اتحادیه باید در اسرع وقت تجهیزات مهمات را به کی یف ارائه دهد.

اوکراین بارها مدعی شده است که اتحادیه اروپا در زمینه تحویل تسلیحات بسیار کند عمل می کند، اگرچه مسکو همچنان نسبت به ارسال تسلیحات غربی به کی یف هشدار می دهد و استدلال می کند که آنها به طور غیرضروری درگیری را طولانی می کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: