فراخوان مهیج 2022 عمران خان برای اعتراض پس از دستگیری او ارسال شد

فراخوان مهیج 2022 عمران خان برای اعتراض پس از دستگیری او ارسال شد

ویدئویی از عمران خان در سال 2022 از اکانت رسمی اینستاگرام او به اشتراک گذاشته شد. (فایل)

دهلی نو:

بلافاصله پس از دستگیری چشمگیر عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان از داخل دادگاه عالی اسلام آباد، حزب او، پاکستان تحریک انصاف (PTI) خواستار اعتراضات سراسری شد. ویدئویی از عمران خان در سال 2022 به سختی یک ساعت پس از دستگیری از اکانت رسمی وی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد، جایی که او دستگیری خود را پیش بینی می کند و دولت را “چورون کی تولی (باند دزدان)” می نامد که بر مردم تحمیل شده است. این سخنرانی هیجان‌انگیز از مردم می‌خواهد تا برای مطالبه آزادی به خیابان‌ها بروند.

وقتی این سخنان به شما برسد، من در یک پرونده غیرقانونی محبوس خواهم شد. تا دوباره با تو صحبت کنم… به همین دلیل می خواهم در مورد دو سه چیز صحبت کنم

50 سال است که افکار عمومی پاکستان مرا می شناسند؛ من 50 سال است که در چشم مردم بوده ام، هرگز خلاف قانون اساسی پاکستان نرفته ام و هرگز قانون را زیر پا نگذاشته ام. همیشه آن را امتحان کرد [all] مبارزه من مسالمت آمیز و در چارچوب قانون اساسی خواهد بود.”

“آنچه امروز انجام می شود نه به این دلیل است که من هیچ قانونی را زیر پا گذاشته ام، بلکه فقط برای این است که از جنبش حقیقی (آزادی کامل) عقب نشینی کنم. این کار به این دلیل انجام می شود که من این گروه فاسدی کلاهبرداران را که به ما تحمیل شده است، بپذیرم. آنها از من می خواهند که آنها را بپذیرم. من امروز از همه درخواست می کنم که همه شما باید بیرون بیایید. آزادی در یک بشقاب داده نمی شود – شما باید سخت تلاش کنید و برای آن مبارزه کنید.”