طرح ریشی سوناک برای اجباری کردن ریاضیات در مدارس بریتانیا تمایلی هندی دارد

طرح ریشی سوناک برای اجباری کردن ریاضیات در مدارس بریتانیا تمایلی هندی دارد

تلاش آقای سوناک برای تاکید بر مطالعه ریاضیات در بریتانیا با میراث هندی او مرتبط است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه گفت که “ذهنیت ضد ریاضی” اقتصاد را به عقب می اندازد، زیرا او از بررسی این موضوع در کشور خبر داد. آقای سوناک امروز جلسه ای برگزار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که دانش آموزان تا سن 18 سالگی نوعی آموزش ریاضی را در مدارس بدون داشتن سطح A در این درس اجباری می بینند. او همچنین پیشنهاد کرد که مردم نباید در مورد بد بودن در ریاضی شوخی کنند تا نگرش خود را نسبت به اعداد تغییر دهند.

در حال حاضر، دانش آموزانی که در مدارس انگلستان تحصیل می کنند، این گزینه را دارند که ریاضی را در سن 16 سالگی رها کنند. با این حال، نخست وزیر بریتانیا می خواهد آن را تغییر دهد. در اولین سخنرانی سیاستی خود در سال 2023، آقای سوناک در مورد تمایل به اجباری کردن مطالعه ریاضی برای همه دانش آموزان تا سن 18 سالگی صحبت کرد.

آقای سوناک “ما یکی از معدود کشورهایی هستیم که فرزندانمان را مجبور به مطالعه برخی از انواع ریاضیات تا سن 18 سالگی نمی کنیم. در حال حاضر، فقط نیمی از جوانان 16 تا 19 ساله اصلاً ریاضی می خوانند.” هندی در اولین سخنرانی خود در سال 2023 گفت: “در دنیایی که داده ها همه جا وجود دارد و آمار زیربنای هر شغلی است، اجازه دادن به فرزندانمان به آن دنیا بدون آن مهارت ها باعث ناامیدی فرزندانمان می شود. بنابراین ما باید جلوتر برویم.” نخست وزیر مبدأ افزود.

ارتباط هندی

قابل توجه است که تلاش آقای سوناک برای تاکید بر مطالعه ریاضیات در بریتانیا با میراث هندی او مرتبط است. نخست وزیر بریتانیا هندی الاصل است و نیازی به گفتن نیست که بر مطالعه ریاضیات در هند تاکید زیادی شده است.

دانش‌آموزان در این کشور از کلاس اول تا کلاس دهم به طور اجباری ریاضی می‌خوانند و به طور کلیشه‌ای تصور می‌شود که دانش‌آموزان هندی در ریاضیات بهتر از دانشجویان کشورهای غربی هستند. هند همچنین میراثی از ریاضیدانان و دانش پژوهان خارق العاده ای دارد که دانش و سهم زیادی در زمینه ریاضیات دارند.

نه تنها در هند، سایر کشورهای آسیایی نیز در عین نادیده گرفتن سایر دروس، فتیش ریاضی را دارند. اکثر والدین هندی اطمینان حاصل می کنند که فرزندانشان همه دروس را به خوبی مطالعه می کنند، اما عملکرد در ریاضیات همیشه غیرقابل مذاکره و تاکید است.

والدین و معلمان اغلب خوب بودن در مدرسه را با خوب بودن در ریاضیات برابر می دانند. آنها همچنین معتقدند که موفقیت در یک موضوع مترادف با موفقیت در زندگی و کسب درآمد خواهد بود.

بسیاری همچنین تصمیم نخست وزیر بریتانیا را به عنوان “والدین هندی در ریشی سوناک در حال صحبت کردن” نامیدند. در گفتگو با NDTV زمانی که آقای سوناک برای اولین بار در ژانویه این حرکت را اعلام کرد، یک والدین هندی الاصل در بریتانیا گفت: “من با این موضوع ارتباط دارم. زیرا من احساس می کنم برخی از مهارت های اساسی شامل ریاضی است. همه باید این مهارت را داشته باشند، حتی اگر روی هر چیز دیگری هنر کنند. من تعجب نمی کنم که از سوناک آمده است. او به هند مربوط می شود، جایی که ما ریاضیات زیادی انجام می دهیم.»

بر اساس گزارشی از 10 داونینگ استریت، حدود هشت میلیون بزرگسال در بریتانیا مهارت‌های حسابداری کودکان دبستانی را دارند. بسیاری از جوانان نسبت به ریاضیات اضطراب زیادی دارند و حتی نسبت به این موضوع بیزاری می کنند. تخمین زده می شود که این کمبود مهارت های ریاضی برای بریتانیا 20 میلیارد پوند در سال هزینه داشته باشد.