شاه محمود قریشی رهبر حزب عمران خان در خارج از زندان بازداشت شد

شاه محمود قریشی رهبر حزب عمران خان در خارج از زندان بازداشت شد

شاه محمود قریشی یکی از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف است که در پی خشونت های 9 می در پاکستان دستگیر شد.

اسلام آباد:

به گزارش جیو نیوز، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه سابق پاکستان، معاون رئیس تحریک انصاف پاکستان، دقایقی پس از آزادی از زندان آدیاله راولپندی، روز سه شنبه دوباره بازداشت شد.

مسرت جمشد چیما، رهبر حزب نیز بلافاصله پس از آزادی دوباره بازداشت شد.

قریشی در حالی که قبل از دستگیری مجدد خود در خارج از زندان صحبت می کرد، تأکید کرد که او هنوز بخشی از حزب تحریک انصاف است و همچنان در این حزب باقی خواهد ماند.

وزیر سابق سپس توسط پلیس به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش ژئو نیوز، اظهارات وی در مورد باقی ماندن در حزب ساعاتی پس از آن منتشر شد که شیرین مزاری، معاون ارشد این حزب اعلام کرد که از حزب تحریک انصاف و سیاست خارج می شود.

دادگاه عالی اسلام‌آباد (IHC) اوایل روز سه‌شنبه پس از ارائه تعهدی مبنی بر خودداری از ایجاد آشوب و تحریک کارگران، دستور آزادی قریشی را صادر کرد.

به گزارش ژئو نیوز، قریشی یکی از رهبران ارشد تحریک انصاف در اسلام آباد بود که طی 24 ساعت پس از آغاز اعتراضات خشونت آمیز کارگران تحریک انصاف پس از بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق در 9 مه در پرونده القادر تراست دستگیر شد.

وزیر خارجه سابق در موارد شورش و آتش سوزی در پنجاب و خیبر پختونخوا توسط پلیس دستگیر شد.

رهبر حزب تحریک انصاف قبل از دستگیری، کارگران حزب را تشویق کرد تا به مبارزه خود برای “آزادی واقعی” در کشور ادامه دهند. وی گفت: من به عنوان وزیر خارجه پاکستان در هر مجمعی از منافع پاکستان دفاع کردم.

قریشی افزود که پشیمان نیست و اظهارات تحریک آمیزی نکرده است که منجر به شکایت شود. او مطمئن بود که جنبش PTI به مقصد خواهد رسید.

IHC در 18 مه دستور بازداشت قریشی را لغو کرد و اعلام کرد که او آزاد می شود. با این حال، دادگاه گفته بود که آزادی رهبر حزب تحریک انصاف منوط به ارائه یک تعهد کتبی از سوی وی مبنی بر عدم شرکت در اعتراضات خشونت آمیز و خودداری از تحریک هر نوع خشونت در آینده خواهد بود.

بسیاری از رهبران حزب تحریک انصاف در پی اعتراضات خشونت آمیز چند روزه، از جمله تحت حمایت حفظ نظم عمومی (MPO) دستگیر شدند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)