زلنسکی برای اجلاس G7 به ژاپن سفر می کند – اخبار RT World

انتظار می رود رهبر اوکراین از این گروه بخواهد تا فشار بر روسیه را افزایش داده و کمک های نظامی و مالی بیشتری ارائه کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد اوکراین روز جمعه پس از گزارش های متعدد رسانه ای تایید کرد که انتظار می رود ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشست آتی گروه هفت (G7) در هیروشیما ژاپن حضور داشته باشد.

پیش از این، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده بود که زلنسکی تنها در این اجلاس حضوری مجازی خواهد داشت و روز یکشنبه از طریق لینک ویدیویی با رهبران سخنرانی خواهد کرد. با این حال، دو مقامی که در تنظیم این مراسم شرکت داشتند به رویترز فاش کردند که رهبر اوکراین شخصاً در این گردهمایی شرکت خواهد کرد.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین این گزارش ها را به رسانه های دولتی تایید کرد و توضیح داد مسائل بسیار مهمی در آنجا تصمیم گیری خواهد شد و بنابراین حضور رئیس جمهور ما برای دفاع از منافع ما کاملا ضروری است.

این سفر غیرمنتظره به طور گسترده به عنوان تلاشی از سوی کی‌یف برای متقاعد کردن گروه G7 برای تشدید فشار بر روسیه در بحبوحه کارزار نظامی مسکو در اوکراین و همچنین فرصتی برای درخواست کمک‌های نظامی و مالی بیشتر تفسیر می‌شود.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا همچنین به فایننشال تایمز گفت که انتظار می رود زلنسکی از گروه G7 بخواهد که در تابستان امسال نشستی را درباره حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه در نظر بگیرد. کی‌یف می‌خواهد که نشست بالقوه سران بر روی طرح ده ماده‌ای زلنسکی متمرکز شود که شامل خروج نیروهای روسی از اوکراین، پرداخت غرامت، و دادگاه جنایات جنگی است.

مسکو این طرح را رد کرده است “غیر قابل قبول” ادعا می کند که واقعیت های میدانی را نادیده می گیرد و در واقع نشانه عدم تمایل کی یف برای حل بحران از طریق گفتگو است.


زلنسکی از گروه هفت خواست تا نشست صلح بدون روسیه برگزار شود - FT

گروه 7 متشکل از ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا پیش از این انتظار می‌رفت تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعلام کند و همچنین درباره اقداماتی برای مقابله با چالشی که چین ایجاد می‌کند، بحث و گفتگو کند.

روز پنجشنبه، بریتانیا واردات الماس و فلزات روسیه مانند مس، آلومینیوم و نیکل را ممنوع اعلام کرده بود و همچنین 86 فرد و شرکت را که گفته می‌شود با مجتمع‌های صنعتی نظامی، انرژی و صنایع کشتیرانی روسیه مرتبط هستند، تحریم کرد.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در اعلامیه خود درباره اقدامات اضافی گفت که تحریم ها این را نشان می دهد جی 7 در برابر تهدید روسیه متحد و در حمایت ما از اوکراین ثابت می ماند.

به گفته یک مقام دولت آمریکا به نقل از رویترز، در عین حال، انتظار می‌رود ایالات متحده 70 شرکت را به فهرست سیاه صادرات خود اضافه کند و تحریم‌ها را به 300 شرکت در بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه گسترش دهد.