ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، همسرش امسال 200 میلیون پوند از دست داد. در اینجا چرا

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، همسرش امسال 200 میلیون پوند از دست داد.  در اینجا چرا

ثروت ریشی سوناک او را در معرض حملات منظم سیاستمداران مخالف قرار داده است. (فایل)

لندن:

ثروت ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و همسرش آکشاتا مورتی در دوازده ماه گذشته کاهش یافته است، اما او با 529 میلیون پوند (668 میلیون دلار) هنوز از بحران هزینه زندگی مصون است که بر دستور کار سیاسی بریتانیا غالب است.

طبق فهرست ثروتمندان ساندی تایمز، این زوج اکنون در رتبه 275 قرار دارند که به دلیل کاهش ارزش سهام آنها در Infosys، غول فناوری اطلاعات هند که توسط پدر مورتی تأسیس شد، از رتبه 222 در سال گذشته نزول کرده است.

سوناک به عنوان نخست وزیر حق دریافت حقوق سالانه حدود 165000 پوند را دارد. هنگامی که او در اکتبر گذشته نخست وزیر شد، درآمد او از نرخ عمومی قانونگذار افزایش یافت، اما به اندازه ای نبود که بتواند کاهش ثروت او را از 730 میلیون پوند در سال گذشته به 529 میلیون پوند در سال 2023 کاهش دهد.

ثروت او او را در معرض حملات منظم سیاستمداران اپوزیسیون قرار داده است که می گویند در زمانی که بسیاری از بریتانیایی ها فقیرتر می شوند، او با مردم عادی ارتباط ندارد.

تورم بیش از 10 درصد است و دستمزدها به این سرعت افزایش نمی‌یابد، درآمد خانوارها را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد «بحران هزینه‌های زندگی» می‌شود که بر عناوین روزنامه‌ها غالب است. سوناک متعهد شده است که تورم را به نصف کاهش دهد و اقتصاد را رشد دهد تا به این مشکل رسیدگی کند.

سوناک ثروتمندترین ساکن خیابان داونینگ شماره 10 است، اما گفته است که مردم نباید دارایی او را در مقابل او نگه دارند.

“من فکر می کنم در کشور ما، ما مردم را نه بر اساس حساب بانکی، بلکه با شخصیت و اعمالشان قضاوت می کنیم. و بله، من واقعاً خوش شانس هستم که در موقعیتی هستم که اکنون در آن هستم، اما اینطور نبودم. او سال گذشته گفت.

سال گذشته، همسر سوناک در ماه آوریل به دلیل وضعیت مالیاتی “غیر ساکن” خود با انتقاد و خشم عمومی روبرو شد که به این معنی بود که او در بریتانیا برای درآمدهایش در خارج از کشور مالیات نپرداخت. او متعاقباً این وضعیت را رها کرد و گفت که مالیات بریتانیا را بر درآمد جهانی خود خواهد پرداخت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)