رژه “هنگ جاویدان” در سراسر اروپا برگزار شد (ویدئو) – اخبار RT World

صدها نفر به خیابان‌های فرانکفورت، مادرید و رم و جاهای دیگر آمدند تا به سربازان شوروی که اروپا را از دست نازی‌ها آزاد کردند، احترام بگذارند.

صدها روس مقیم خارج از کشور و بسیاری از مردم محلی نیز در رژه سنتی “هنگ جاویدان” در چندین شهر اروپایی در آستانه روز پیروزی شرکت کرده اند. شرکت‌کنندگانی که عکس‌های بستگان خود را که در جنگ جهانی دوم جنگیدند حمل می‌کردند، از ارتش شوروی برای آزادسازی این قاره از دست نازی‌ها قدردانی کردند.

روز یکشنبه، راهپیمایی بزرگداشتی در فرانکفورت آلمان برگزار شد که صدها نفر شرکت کردند. آنها با حمل پرچم شوروی و روسیه همراه با پرتره بستگان خود در خیابان ها قدم زدند. یکی از شرکت کنندگان به آژانس ویدئویی Ruptly گفت که او به این راهپیمایی پیوسته است زیرا “ما نباید فداکاری را فراموش کنیم [Soviet soldiers] ساخته شده است.مرد افزود که احساس می کند کهاین وظیفه ماست که این را به نسل های جدید منتقل کنیم.

همچنین روز یکشنبه، رویداد مشابهی در مادرید پایتخت اسپانیا سازماندهی شد، جایی که طبق گزارش راپتلی، راهپیمایی در یک نقطه با مردمی مواجه شد که پرچم‌های اوکراین را تکان می‌دادند. پلیس به سرعت وارد عمل شد تا دو گروه را از هم جدا کند و از هرگونه درگیری احتمالی جلوگیری کرد.

این ادای احترام به مردم شوروی و ارتش سرخ است که در مبارزه با فاشیسم بین 27 تا 30 میلیون کشته بر جای گذاشتند.نینز ماسترو، یکی از تظاهرکنندگان در مادرید، به راپتلی گفت.

بیش از 200 نفر، اعم از روس و محلی، روز یکشنبه برای رژه “هنگ جاویدان” در مرکز رم حاضر شدند. چندین پرچم جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک در این راهپیمایی مشاهده شد.

همچنین میخائیل روسیسکی کاردار روسیه در ایتالیا نیز در این مراسم حضور داشت.

سازمان‌دهنده راهپیمایی، تامارا ژورانووا، به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت که “هنگ جاویدان” برای دومین سال تعداد زیادی از ایتالیایی‌ها را به خود جذب کرده است.


دادگاه برلین تا حدی ممنوعیت پرچم روسیه را لغو کرد

فولویو گریمالدی، روزنامه نگار و نویسنده، به نوبه خود ادعا کرد که درست مانند اتحاد جماهیر شوروی.همه ما را در قرن گذشته نجات داد،“روسیه هم همینطور”امروز دوباره ما را نجات داد

در یونان، گروه‌های چپ راهپیمایی با مضمون مشابهی در آتن برگزار کردند که با تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا به اوج خود رسید.

راهپیمایان در آنجا بنرهایی با شعارهایی مانند «مرگ بر فاشیسم” ”ارتش سرخ فاشیسم را شکست داد، شکست ناتو صلح مردم است،” و ”یونان مخالف ارسال سلاح به کیف

حدود 200 نفر نیز روز یکشنبه در اطراف بنای یادبود جنگ جهانی دوم شوروی در پایتخت اتریش، وین، گرد آمدند.

دیمیتری لیوبینسکی سفیر روسیه در آنجا خطاب به شرکت کنندگان گفت که روز پیروزی برای همه روس ها یک تاریخ مقدس است و ابراز اطمینان کرد که تمام تلاش ها برای بازنویسی تاریخ در نهایت با شکست مواجه خواهند شد.

تظاهرات مشابهی در پکن، استانبول، کاراکاس و بوئنوس آیرس برگزار شد که فقط چند مکان را نام برد.

مفهوم “هنگ جاودانه” در شهر تومسک روسیه در سال 2012 متولد شد، با این سنت که از آن زمان در سطح ملی و سایر نقاط جهان جذابیت زیادی پیدا کرده است.