روسیه احتمالاً به باتری موشک پاتریوت ساخت آمریکا آسیب رسانده است – CNN – RT World News

بنا بر گزارش ها، این سیستم ممکن است پس از حمله روسیه در کیف نیاز به از کار انداختن یا تعمیر داشته باشد

بر اساس گزارش ها، یک حمله موشکی مافوق صوت روسیه به سیستم دفاع هوایی پاتریوت که توسط ایالات متحده عرضه شده بود در کی یف اصابت کرد و در بحبوحه تشدید حملات مسکو در غرب اوکراین، احتمالا باتری را از کار انداخت.

سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی ناشناس گزارش داد که سامانه پاتریوت احتمالاً در رگبار موشکی روسیه علیه کیف در صبح روز سه شنبه آسیب دیده است، اما منهدم نشده است. این رسانه گفت که واشنگتن در حال ارزیابی آسیب است تا مشخص کند که آیا باتری باید به عقب کشیده شود یا در محل توسط نیروهای اوکراینی تعمیر شود.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله موشکی مافوق صوت Kinzhal یک پایگاه پاتریوت را در کیف منهدم کرده است. این وزارتخانه در یک نشست مطبوعاتی گفت که حملات روز سه‌شنبه مواضع نیروهای اوکراینی، انبارهای مهمات و سلاح‌های غربی را نیز منهدم کردند.


کرملین به ادعای موشکی اوکراین پاسخ داد

مقامات اوکراینی پیشتر روز سه‌شنبه اعلام کردند که شش موشک مافوق صوت را با سامانه‌های پاتریوت خود رهگیری کرده‌اند، ادعایی که رسانه‌های غربی آن را اثبات می‌کنند که کی‌یف در حال خنثی کردن ظاهراً یک موشک است. “بي وقفه” سلاح روسی سی ان ان گفت که سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا سوالاتی در مورد حمله موفقیت آمیز روسیه به مقامات اوکراینی ارجاع داد و آنها از اظهار نظر درباره ادعای مسکو خودداری کردند.

بر اساس گزارش‌ها، اوکراین دو سیستم پاتریوت دارد که یکی از آنها توسط ایالات متحده و یک باتری به طور مشترک توسط آلمان و هلند ارائه شده است. «خارج کردن یکی از ماموریت‌ها، حتی برای مدت کوتاهی، می‌تواند بر توانایی اوکراین برای دفاع از کیف در میان تشدید حملات موشکی روسیه تأثیر بگذارد.» CNN گفت.

مقامات آمریکایی هفته گذشته به سی ان ان گفتند که مسکو در اوایل ماه جاری یک سیستم پاتریوت را در یک حمله مافوق صوت هدف قرار داده بود، اما نیروهای اوکراینی از باتری برای رهگیری موشک روسی استفاده کردند. این منبع گفت که باتری‌های پاتریوت از یک رادار قدرتمند برای شناسایی تهدیدهای دریافتی در برد طولانی استفاده می‌کنند و ارتش روسیه را قادر می‌سازد تا سیگنال‌های آنها را دریافت کرده و مکان آنها را تعیین کند.


هفت موشک استورم سایه که توسط بریتانیا تهیه شده بود سرنگون شد - مسکو

اگرچه ارتش ایالات متحده ادعای اوکراین را مبنی بر رهگیری موفق موشکی در اوایل ماه جاری تایید کرد، اما مقامات نگفتند که آیا Kinzhal در آن زمان با سرعت مافوق صوت پرواز می کرد یا خیر. موشک‌های مافوق صوت روسیه می‌توانند با سرعت 12 ماخ (حدود 14800 کیلومتر در ساعت) در حین انجام مانورهای فراری حرکت کنند و به این ترتیب قادر به نفوذ به هر سیستم دفاع هوایی فعلی هستند. موشک هایی که با سرعت 5 ماخ یا بالاتر پرواز می کنند در رده هایپرسونیک طبقه بندی می شوند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که بعید است که اوکراین یک موشک کینژال را ساقط کند، که او آن را «ویژگی‌های کاملاً منحصربه‌فرد» توصیف کرد.