روزنامه ایرلندی اعتراف کرد یکی از پرخواننده ترین مقالاتش تقلب هوش مصنوعی بود، عذرخواهی کرد

روزنامه ایرلندی اعتراف کرد یکی از پرخواننده ترین مقالاتش تقلب هوش مصنوعی بود، عذرخواهی کرد

این شخص از GPT-4 برای ایجاد حدود 80 درصد از مقاله استفاده کرد

یک روزنامه ایرلندی پس از اینکه یک مقاله نظری در وب سایت خود به عنوان یک جعلی که تا حدی با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده است از خوانندگان خود عذرخواهی کرد. نگهبان گزارش شده است. شایان ذکر است، ایرلندی تایمز هفته گذشته یک مقاله نظر آنلاین با عنوان “وسواس زنان ایرلندی به برنزه کردن مصنوعی مشکل ساز است” منتشر کرد.

نام نویسنده آدریانا آکوستا کورتز، یک کارمند بهداشتی 29 ساله اکوادوری است که در شمال دوبلین زندگی می کرد. در مقاله، نویسنده استفاده گسترده از برنزه مصنوعی در ایرلند را مورد بحث قرار داد و پیشنهاد کرد که این نوعی تصاحب فرهنگی و توهین آمیز برای رنگین پوستان است.

این مقاله دومین مقاله پرخواننده این روزنامه بود و بر اساس آنچه در این مقاله آمده است، بحث در رادیو و رسانه های اجتماعی را برانگیخت. مستقل. چندین کاربر شبکه های اجتماعی نیز این سوال را مطرح کردند که آیا عکس و نام نویسنده متعلق به یک شخص واقعی است یا خیر. بسیاری بر این باورند که تصویر یک زن آمریکایی لاتین مو آبی توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

در همان روز، مقاله حذف شد و اکنون برای همیشه از وب سایت حذف شده است.

بعداً این روزنامه بیانیه ای منتشر کرد و وضعیت را برای خوانندگان خود توضیح داد. ویراستار Ruadhan Mac Cormaic گفت که آنها قربانی “یک فریب عمدی و هماهنگ” شده اند و اعتراف کرد که توسط نویسنده فریب خورده اند.

Ruadhan Mac Cormaic ویراستار گفت: «اکنون به نظر می‌رسد که مقاله و عکس خطی همراه آن، حداقل تا حدی، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

کمتر از 24 ساعت پس از انتشار در سیستم عامل های دیجیتال ما، ایرلندی تایمز متوجه شد که ستون ممکن است واقعی نبوده باشد. این باعث شد آن را از سایت حذف کنیم و بازبینی را آغاز کنیم که در حال انجام است. اکنون به نظر می رسد که مقاله و عکس خطی همراه آن، حداقل تا حدی، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید شده باشد. این یک حقه بود. فردی که با او مکاتبه می کردیم، آن کسی نبود که آنها ادعا می کردند. ما قربانی یک فریب عمدی و هماهنگ شده بودیم.

این نقض اعتماد بین ایرلندی تایمز و خوانندگانش بود و ما واقعا متاسفیم. این حادثه شکافی را در رویه‌های پیش از انتشار ما برجسته کرده است. ما باید آنها را قوی تر کنیم – و خواهیم کرد. همچنین بر یکی از چالش‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای سازمان‌های خبری تاکید کرده است. ما نیز مانند دیگران یاد خواهیم گرفت و تطبیق خواهیم یافت.» او در بیانیه ای گفت.

را نگهبان مقاله گفت که شخص از GPT-4 برای ایجاد حدود 80 درصد از مقاله و تولید کننده تصویر Dallas-E2 برای ایجاد تصویر نمایه یک خبرنگار “بیدار” استفاده کرده است.