روایات روسی در آلمان در حال افزایش است – رئیس اطلاعات داخلی – اخبار RT World

توماس هالدن وانگ مدعی شده است که حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان به دستفروش اصلی پیام های طرفدار مسکو تبدیل شده است.

توماس هالدن وانگ، رئیس سرویس اطلاعاتی داخلی مدعی شد، روایاتی که مقامات آلمانی آن را به عنوان تبلیغات روسیه توصیف می‌کنند، به طور فزاینده‌ای در این کشور سود می‌برند. او معتقد است که این به دلیل حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) نیست.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب راست‌گرا به بالاترین سطح حمایت خود در پنج سال گذشته رسیده است.

هالدن وانگ روز دوشنبه با حضور در کانال تلویزیونی ARD آلمان گفت:روایات روسی توسط بخش هایی از این حزب منتقل می شود.وی هشدار داد کهافراط گرایی راست می تواند در آلمان گسترش یابد” و آن “آهنگ پوتین در این محافل خوانده می شود.

به عنوان نمونه ای از چنین پیام هایی، هالدن وانگ به تلاش های ادعایی مسکو برای متقاعد کردن مردم آلمان مبنی بر اینکه عملیات نظامی آن در اوکراین در نتیجه نقض منافع امنیتی روسیه توسط غرب آغاز شده است، اشاره کرد.


کرملین به WaPo می گوید که داستان

به گفته هالدن وانگ، “کانال های خوب به بخش های وسیع تری از مردمآنهایی که روایت‌های طرفدار روسیه را پیش می‌برند، ایجاد شده‌اند. رئیس اطلاعات معتقد است، کسانی که چنین اطلاعات نادرست ادعایی را می‌فروشند، راه‌های اصلی را برای انتشار آن یافته‌اند.

از این نظر دیگر نیازی به رسانه‌های روسی نیست، اما رسانه‌های آلمانی این روایت‌ها را در این فضا اتخاذ می‌کنند.این مقام تاکید کرد.

وی در ادامه روسیه را به تلاش برای بی ثبات کردن دموکراسی آلمان در سطوح مختلف متهم کرد و مدعی شد که این کشور به طور فزاینده ای تحت فشار است.از جهات مختلف، از درون و از بیرون.

در همین حال، روز یکشنبه، رسانه آلمانی Bild am Sonntag نتایج یک نظرسنجی اخیر را منتشر کرد که نشان می دهد AfD در حال حاضر از حمایت 17 درصد از مردم برخوردار است. این مقاله اشاره کرد که این رقم بالاترین رقم از اکتبر 2018 است.

حزب سبزها که بخشی از ائتلاف حاکم بر چراغ راهنمایی است، توسط 14 درصد آلمانی ها حمایت می شود. دو عضو دیگر، سوسیال دموکرات ها و دموکرات های آزاد، به ترتیب 21 درصد و 8 درصد در این نظرسنجی به دست آوردند.

به گفته این رسانه، اگر اکنون انتخابات سراسری برگزار می شد، ائتلاف از کسب اکثریت پارلمانی کوتاه می آمد.

اواخر ماه گذشته، اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، جونگ آلترناتیو (JA)، شاخه جوانان AfD را به عنوان یک سازمان افراطی اعلام کرد.

هیئت مدیره JA به نوبه خود این تصمیم را تلاشی برای سرکوب توصیف کرد.هر شکلی از مخالفت واقعی

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه گذشته، AfD بارها از تحریم های ضد روسی برلین به عنوان تضعیف اقتصاد خود آلمان انتقاد کرده است. این حزب همچنین خواستار پایان دادن به تحویل سلاح به کیف شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: