شی جین پینگ پس از نگرانی در نشست G7 خواستار “تبت سوسیالیستی جدید” شد: گزارش

شی جین پینگ پس از نگرانی در نشست G7 خواستار

پکن می گوید در سال 1951 تبت را “به طور مسالمت آمیز آزاد کرد”. (پرونده)

پکن:

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، روز سه شنبه، چند روز پس از ابراز نگرانی کشورهای گروه هفت (G7) نسبت به حقوق بشر در منطقه، از تبت خواست تا تبتی مرفه، هماهنگ و “سوسیالیستی جدید” را که بر پایه وحدت و مدنیت است، بسازد.

به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، شی در اظهاراتی نادر درباره تبت گفت که منطقه باید پس از غلبه بر “قرن ها” فقر شدید، تلاش های خود را برای ارتقای توسعه با کیفیت بالا افزایش دهد.

اقتصاد تبت در سال گذشته از نظر ارزش به 216.5 میلیارد یوان (31 میلیارد دلار) افزایش یافت که با نرخ رشد ملی 3 درصدی چین مطابقت داشت. با وجود توسعه سریع اقتصادی تبت در سال‌های اخیر، چین اغلب متهم به سرکوب آزادی‌های مذهبی و فرهنگی در منطقه‌ای عمدتاً بودایی است، اتهامی که پکن آن را رد می‌کند.

در بیانیه‌ای که پس از گردهمایی سران گروه هفت در هیروشیما در آخر هفته منتشر شد، این گروه اعلام کرد که به ابراز نگرانی‌های خود در مورد وضعیت حقوق بشر در چین، از جمله تبت ادامه خواهد داد و خشم پکن را برانگیخت، زیرا امور مربوط به منطقه را صرفاً داخلی می‌داند. .

شین هوا در نامه تبریکی به انجمنی در پکن در مورد توسعه تبت به نقل از شین هوا نوشت: «خوشبختی مردم حق نهایی بشر است، در حالی که توسعه، کلید ارائه زندگی بهتر به مردم است».

در سال 2021، شی به تبت سفر کرد – اولین دیدار یک رهبر ملی در سه دهه اخیر. در آن زمان شی خواستار احترام به باورهای مذهبی مردم شد.

او همچنین بر اداره امور مذهبی مطابق با قانون و هدایت بودیسم تبتی برای انطباق با جامعه سوسیالیستی تاکید کرد.

پکن می گوید تبت را در سال 1951 پس از اعزام نیروهای چینی به منطقه “به طور مسالمت آمیز” آزاد کرد. چین می گوید مداخله این کشور به “رعیت عقب مانده فئودالی” پایان داد و انجام اشتباه را رد کرد.

در سال 1959، رهبر معنوی تبت، دالایی لاما، پس از قیام ناموفق علیه حکومت چین از منطقه گریخت و از آن زمان پکن او را جدایی‌طلب خطرناک توصیف کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)