رسانه های آلمانی جزئیات مذاکرات ناتو و اوکراین را به اشتراک می گذارند — RT World News

خبرگزاری dpa گزارش می دهد که امیدهای کی یف برای پیوستن به این بلوک به زودی از بین خواهد رفت.

خبرگزاری آلمانی dpa گزارش داد که واشنگتن و برلین حاضر نیستند در مورد عضویت آینده اوکراین در ناتو به کی یف قولی بدهند.

این آژانس روز سه شنبه ادعا کرد که امیدهای اوکراین برای پیوستن به بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده به زودی از بین خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات dpa، بازیگران کلیدی بلوک مانند ایالات متحده و آلمان اخیراً پشت درهای بسته به کی‌یف اعلام کردند که در حال حاضر نمی‌خواهند تعهد بیشتری در این زمینه، فراتر از اعلامیه مبهم ناتو در سال 2008 داشته باشند.

در آن زمان، رهبران کشورهای عضو ناتو گفتند که اوکراین و یکی دیگر از جمهوری‌های شوروی سابق، گرجستان، باید به این بلوک بپیوندند، اما هیچ جدول زمانی برای الحاق آن‌ها ارائه نکردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در جریان سفر ماه گذشته خود به کیف، این موضوع را تکرار کرد جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است. او همچنین آن را پیش بینی کرد “به مرور زمان، حمایت ما به این امکان کمک خواهد کرد.” اما از گفتن اینکه عضویت اوکراین در ناتو دقیقا چه زمانی اتفاق می افتد خودداری کرد.


رئیس جمهور کشور عضو، اوکراین اکنون نمی تواند به ناتو بپیوندد

با این حال، چند روز بعد، وزیر دفاع آلمان، بوریس پیستوریوس، پیشنهاد داد “اکنون زمان تصمیم گیری نیست” درباره جایگاه اوکراین در ناتو اعضای بلوک باید این موضوع را بررسی کنند «با سري خونسرد و قلبي داغ. نه برعکس» پیستوریوس گفت.

اظهارات وزیر آلمانی باعث خشم پیوتر واورزیک معاون وزیر امور خارجه لهستان شده است که مدعی شده است مشخص است که فرانسه، آلمان و به طور کلی کشورهای اروپای غربی همیشه مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا یا ناتو بوده‌اند.

در اوایل این هفته، گیتاناس ناوسدا، رئیس یکی دیگر از اعضای ناتو، لیتوانی، گفت که “خیلی سخت خواهد بود” تا زمانی که درگیری با روسیه ادامه دارد، اوکراین را به عضویت این بلوک درآورد. او افزود که دولت کیف نیز به خوبی از این موضوع آگاه است.

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اخیراً تمایل کی‌یف برای پیوستن به این ائتلاف را تکرار کرده و مدعی شده است که احیای امنیت در اروپا بدون آن غیرممکن است. «عضویت کامل کشور در ناتو».

بیشتر بخوانید:
مجارستان به زلنسکی توبیخ ناتو شد

مسکو که گسترش ناتو به سمت شرق را یک تهدید امنیتی بزرگ می‌داند، تلاش اوکراین برای پیوستن به این بلوک را از دلایل اصلی آغاز عملیات نظامی خود علیه کی‌یف در بیش از یک سال پیش مشخص کرده بود.