سامسونگ استفاده از ChatGPT را برای کارمندان موبایل و لوازم خانگی ممنوع کرد

سامسونگ استفاده از ChatGPT را برای کارمندان موبایل و لوازم خانگی ممنوع کرد

این ممنوعیت فقط برای کارگران بخش موبایل و لوازم خانگی اعمال می شود. (نمایندگی)

سئول، کره جنوبی:

این شرکت روز سه‌شنبه پس از مواردی از “سوء استفاده” از این فناوری اعلام کرد که سامسونگ الکترونیکس کارمندان بخش موبایل و لوازم خانگی خود را از استفاده از خدمات هوش مصنوعی مانند ChatGPT منع می‌کند.

علاقه به چت ربات‌های هوش مصنوعی از زمان عرضه ChatGPT تحت حمایت مایکروسافت در ماه نوامبر افزایش یافته است.

ChatGPT برای تولید مقالات، آهنگ‌ها، امتحانات و حتی مقالات خبری از طریق درخواست‌های کوتاه، یک حس جهانی ایجاد کرد. منتقدان درباره نحوه جمع‌آوری و پردازش داده‌ها توسط ChatGPT و رقبای آن نگران هستند.

شرکت های مالی بزرگ، از جمله گلدمن ساکس، در ماه های اخیر استفاده کارمندان از پلتفرم های مشابه ChatGPT را ممنوع یا محدود کرده اند.

سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه های حافظه و گوشی های هوشمند در جهان، اکنون به این لیست پیوسته است.

یکی از نمایندگان سامسونگ به خبرگزاری فرانسه گفت که این ممنوعیت برای کارکنان بخش موبایل و لوازم خانگی اعمال می شود.

یک یادداشت داخلی به دست آمده توسط AFP می گوید که سامسونگ در تلاش است تا راه هایی را برای استفاده از خدمات هوش مصنوعی مولد در یک محیط امن امنیتی برای کارکنان بیابد تا کارایی و راحتی کار افزایش یابد.

در این بیانیه آمده است: «… تا زمانی که این اقدامات آماده نشود، استفاده از خدمات هوش مصنوعی مولد را برای رایانه‌های متعلق به شرکت به طور موقت ممنوع می‌کنیم».

یادداشت شرکت مستقر در Suwon همچنین به کارکنان توصیه می‌کند هنگام ورود به رایانه‌های شخصی در خارج از محل شرکت، از بارگذاری اطلاعات مربوط به کار در چنین پلتفرم‌هایی خودداری کنند.

بدون ذکر جزئیات، می‌گوید «مواردی از سوء استفاده» از ویژگی‌های مشابه ChatGPT توسط کارمندان سامسونگ وجود داشته است.

بر اساس این یادداشت، بیش از 60 درصد از کارکنان سامسونگ در یک نظرسنجی داخلی گفتند که استفاده از پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد با دستگاه‌های شرکت، خطرات امنیتی دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)