رئیس سیا اذعان می کند که قدرت ایالات متحده رو به زوال است – RT World News

بیل برنز می گوید موقعیت واشنگتن به عنوان “بچه بزرگ در بلوک ژئوپلیتیک” تضمین نشده است.

نقش مسلط جهانی ایالات متحده دیگر نمی تواند تضمین شود زیرا این کشور شاهد زمان تغییر است “این چند بار در قرن اتفاق می افتد،” بیل برنز، رئیس سیا مدعی شده است.

برنز در اوایل این هفته در موسسه بیکر گفت که اگرچه واشنگتن “هنوز دست بهتری نسبت به هر یک از رقبایمان برای بازی داریم.” این است “دیگر تنها بچه بزرگ در بلوک ژئوپلیتیک نیستیم و موقعیت ما در راس جدول تضمین نشده است.”

رئیس سیا به روابط رو به رشد بین چین و روسیه اشاره کرد که به گفته او این روابط را نشان خواهد داد “چالش بزرگ” برای آژانس خود برای سال های آینده. به گفته برنز، پکن است «راضی نیستم که فقط روی میز بنشینم. می‌خواهد جدول را اداره کند.» در حالی که روسیه به دنبال آن است “جدول را به طور کلی بالا ببرید.”

برنز که در زمان جورج دبلیو بوش به عنوان سفیر ایالات متحده در مسکو خدمت می کرد، عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرد و آن را اقدامی غیرقانونی خواند. “تهاجم وحشیانه.”

او مدعی شد که سیا ارائه کرده است “هوش خوب” که دارای “به اوکراینی ها کمک کرد تا از خود دفاع کنند” و سیمان شده است یک ائتلاف قوی در حمایت از اوکراین.

برنز اضافه کرد که حمله بهاری مورد انتظار کی یف به نمایش گذاشته خواهد شد حمایت مادی و اطلاعاتی قوی از سوی ایالات متحده و متحدان ما.»

رئیس جاسوسی مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است «در مذاکرات جدی نیستم» در مورد راه حل مسالمت آمیز مناقشه، و پیشنهاد کرد که تنها پیشرفت اوکراین در میدان نبرد است “احتمالاً چشم انداز دیپلماسی را شکل می دهد.”


پیش بینی دلار آمریکا برای از دست دادن سلطه جهانی

روسیه بارها اعلام کرده است که برای گفتگوهای صلح باز است و کی یف و متحدان غربی اش را به ممانعت از مذاکرات متهم کرده است. اوکراین هرگونه مذاکره با روسیه را ممنوع کرده است زیرا به دنبال شکست دادن حریف خود در میدان جنگ است.

در مورد چین، برنز اصرار داشت که پکن متعلق به سیا است “بزرگترین اولویت بلند مدت.” وی خاطرنشان کرد که در چند سال گذشته، آژانس اطلاعاتی منابعی را که روی چین متمرکز شده است، دو برابر کرده است، از جمله استخدام و آموزش زبانان ماندارین و افزایش تلاش ها برای رقابت با پکن در صحنه جهانی.

“مدیریت یک رابطه مهم و خصمانه فزاینده با چین مهم ترین آزمون برای سیاست گذاران آمریکایی در دهه های آینده خواهد بود.” جاسوس ارشد ایالات متحده گفت، با این استدلال که خطر درگیری بر سر تایوان همچنان افزایش خواهد یافت.