در حالی که بریتانیا با بحران هزینه های زندگی مواجه است، بریتانیایی ها تاج گذاری مجلل پادشاه را زیر سوال می برند

در حالی که بریتانیا با بحران هزینه های زندگی مواجه است، بریتانیایی ها تاج گذاری مجلل پادشاه را زیر سوال می برند

کاخ باکینگهام گفته است که “ارقام واقعی” برای تاجگذاری “در زمان مناسب به اشتراک گذاشته خواهد شد”.

لندن:

در حالی که بریتانیا با بحران هزینه های زندگی و اعتصابات گسترده بر سر حقوق دست و پنجه نرم می کند، برخی از بریتانیایی ها این سوال را مطرح می کنند که چرا مالیات دهندگان باید صورت حساب تاج گذاری مجلل شاه چارلز سوم را در روز شنبه بپردازند.

پول را گرفتند، چرا از من می گیرند؟ از دلانی گوردون، مدیر 50 ساله سایت ساختمان می پرسد.

هزینه تاج گذاری مخفی نگه داشته شده است و بعید به نظر می رسد که کل مبلغ تا پس از رویداد روز شنبه فاش شود.

بر اساس برخی برآوردها، هزینه بین 50 تا 100 میلیون پوند (63 میلیون و 126 میلیون دلار) علاوه بر قیمت یک عملیات امنیتی در مقیاس بزرگ، خواهد بود.

گوردون به خبرگزاری فرانسه گفت: «من امروز 26 پون (0.33 سنت آمریکا) را برای ناهار خود خرج می‌کنم.

یکی دیگر از ساکنان لندن، ادن ایویت، می‌گوید که هزینه‌هایش را با پختن تنها دو روز در هفته و خوردن ساندویچ در بقیه زمان کاهش می‌دهد.

این مرد 38 ساله می‌گوید: «ما یک زندگی مشترک نداریم… مردم در حال مبارزه هستند. “بعضی از مردم اصلا غذا نمی خورند. خیلی سخت است.”

برخی دیگر به سازمان های خیریه مانند The Trussell Trust که شبکه گسترده ای از بانک های مواد غذایی را در سراسر کشور اداره می کند، روی آورده اند.

این سازمان غیردولتی اعلام کرد که نزدیک به سه میلیون بسته غذای اضطراری را بین آوریل تا مارس گذشته به مردمی که مشکل داشتند ارائه کرده است — که در مقایسه با سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

– “سیلی به صورت” –

پادشاه چارلز در ماه دسامبر مبلغ نامعلومی را به یاد مادر فقیدش، ملکه الیزابت دوم، به یک موسسه خیریه برای کمک به افرادی که قادر به پرداخت قبوض سوخت نیستند اهدا کرد و شخصاً یک میلیون پوند دیگر را به بانک های مواد غذایی اهدا کرد.

با این حال، با توجه به ثروت زیاد خانواده سلطنتی، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که بسیاری از مردم بریتانیا نمی خواهند تاج گذاری توسط مالیات دهندگان تامین شود.

نظرسنجی آوریل YouGov نشان داد که 51 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که مراسم تاجگذاری چارلز و کامیلا نباید توسط دولت پرداخت شود.

کاخ باکینگهام گفته است که “ارقام واقعی” برای تاجگذاری “در زمان مناسب به اشتراک گذاشته خواهد شد”.

اما یک سخنگوی گفت که یک مناسبت ملی مانند این “علاقه جهانی زیادی را به خود جلب می کند که بیش از بازپرداخت هزینه های ناشی از آن است”.

انجمن آبجو و میخانه بریتانیا تخمین می زند که تاج گذاری 120 میلیون پوند اضافی برای میخانه ها در سراسر کشور ایجاد می کند و صنعت مهمان نوازی نیز انتظار رشد قابل توجهی دارد.

الیور داودن، وزیر دولت، قبلاً تاکید کرده بود که دولت و پادشاه “به این فکر می کنند که برای مالیات دهندگان ارزش وجود دارد” و “اسراف یا زیاده روی” وجود نخواهد داشت.

در مقایسه با بیش از 8000 نفری که در مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953 شرکت کردند، مراسم چارلز سوم به 2300 مهمان کاهش خواهد یافت.

کاخ باکینگهام همچنین گفته است که «کارآمدی» در زمینه‌های کلیدی، مانند استفاده مجدد از بسیاری از عناصر تشریفاتی به جای راه‌اندازی موارد جدید، یافت شده است.

اما برای فعال گراهام اسمیت، رئیس گروه ضد سلطنتی جمهوری، هزینه تاجگذاری “سیلی به صورت میلیون ها نفری است که با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می کنند”.

“تاج گذاری جشن قدرت و امتیاز ارثی است، در جامعه مدرن جایی ندارد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)