دادگاه ایالات متحده پیشنهاد دونالد ترامپ برای مخفی نگه داشتن اسناد شورش کنگره را رد کرد

دادگاه ایالات متحده پیشنهاد ترامپ برای مخفی نگه داشتن اسناد شورش کنگره را رد کرد

ترامپ به تحریک حمله به کنگره آمریکا متهم شده است (پرونده)

واشنگتن:

یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا روز پنجشنبه پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای جلوگیری از انتشار اسناد کاخ سفید مربوط به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره را رد کرد.

دادگاه استیناف با حکم دادگاه بدوی موافقت کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن می‌تواند از امتیاز اجرایی روی سوابق چشم پوشی کند، تا آنها را به هیئت کنگره برای بررسی خشونت حامیان ترامپ تحویل دهند.

ترامپ که متهم به دامن زدن به حمله به کنگره آمریکا شده است، تلاش کرد از امتیاز خود به عنوان رئیس جمهور سابق برای مخفی نگه داشتن اسناد و سوابق تلفنی که ممکن است مربوط به این حمله باشد، استفاده کند.

اما دادگاه گفت که قضاوت بایدن در این پرونده اهمیت بیشتری دارد.

دادگاه تجدیدنظر در حکم خود گفت: «حق یک رئیس جمهور سابق قطعاً از اهمیت بالاتری نسبت به رئیس جمهور فعلی برخوردار نیست».

دادگاه گفت: “در این مورد، پرزیدنت بایدن، به عنوان رئیس قوه مجریه، مشخصا دریافته است که کنگره نیاز قانع کننده ای به این اسناد را نشان داده است و افشای آن به نفع ملت است.”

درخواست تجدید نظر دیوان عالی کشور

این حکم بلافاصله سوابق را منتشر نکرد. دادگاه استیناف اعلام کرد که وکلای ترامپ دو هفته فرصت دارند تا از این پرونده به دیوان عالی شکایت کنند.

در آنجا انتظار می‌رود وکلای ترامپ در حالی که دادگاه عالی پرونده بی‌سابقه را بررسی می‌کند، درخواست توقف جدید آزادی را داشته باشند.

دادگاه تجدیدنظر همچنین گفت که منافع عمومی در رابطه با سوابق بیشتر از منافع ترامپ است.

در این بیانیه آمده است: «این منافع عمومی زمانی افزایش می‌یابد که، مانند اینجا، قانون‌گذار با فوریت از حملات خشونت‌آمیز به دولت فدرال و ایجاد اختلال در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت جلوگیری کند.»

این سوابق که توسط آرشیو ملی نگهداری می‌شود، توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد خشونت‌های 6 ژانویه تحقیق می‌کند، جستجو می‌شود که در آن صدها نفر از حامیان ترامپ مجبور به تعطیلی کنگره شدند و جلسه مشترکی را برای تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات نوامبر 2020 به تاخیر انداختند. رئیس جمهور می شد

اسنادی که ترامپ امیدوار بود جلوی آنها را بگیرد شامل سوابق دستیاران ارشد و یادداشت‌هایی به دبیر مطبوعاتی‌اش است.

بیش از 770 صفحه شامل سوابق رئیس سابق دفتر وی، مارک میدوز، مشاور ارشد سابق وی، استیون میلر و معاون سابق مشاور مشاور سابق وی، پاتریک فیلبین است.

ترامپ همچنین امیدوار بود که مانع از انتشار دفتر خاطرات روزانه کاخ سفید شود – سابقه ای از فعالیت ها، سفرها، جلسات توجیهی و تماس های تلفنی او.

یکی دیگر از اسنادی که ترامپ نمی‌خواهد کنگره ببیند شامل یادداشت‌هایی به کایلی مک‌انانی، سخنگوی سابقش، یک یادداشت دست‌نویس درباره رویدادهای 6 ژانویه و متن پیش‌نویس سخنرانی‌اش در راهپیمایی «نجات آمریکا» است که منجر به حمله شد. .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)