جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید «بهترین مکان» برای پنهان شدن، شستن وجوه غیرقانونی

یک مقام ارشد می گوید:

جانت یلن بر استراتژی ضد فسادی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن به اجرا درآورد، تاکید کرد

واشنگتن:

جانت یلن، وزیر خزانه داری روز پنجشنبه گفت در حالی که کشورهای کوچک اغلب به عنوان پناهگاه های اصلی برای پنهان کردن یا پولشویی تلقی می شوند، “مقدار عظیمی از وجوه غیرقانونی” به سیستم مالی ایالات متحده ختم می شود.

یلن در سخنرانی خود در اجلاس سران درباره دموکراسی گفت: “یک استدلال خوب وجود دارد که در حال حاضر، بهترین مکان برای پنهان شدن و پولشویی دستاوردهای غیرقانونی در واقع ایالات متحده است.”

سوئیس یا جزایر کیمن مدت‌هاست که کانون توجه تنظیم‌کنندگانی بوده است که به دنبال یافتن پول نقد پنهان هستند.

اما یلن این دیدگاه را به چالش کشید که درآمدهای حاصل از فساد یا فعالیت های غیرقانونی فقط به «کشورهایی با تاریخچه قوانین مالی سست و محرمانه» ارسال می شود و گفت که در عوض احتمالاً «از طریق — یا فرود آمدن — در بازارهای ما هستند».

یلن راهبرد ضد فسادی را که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در این هفته ارائه کرد، از جمله قوانین پیشنهادی برای کشف مالکان شرکت های پوسته و املاک و مستغلات را برجسته کرد.

او گفت: “سایه های مالی بسیار زیادی در آمریکا وجود دارد که فساد را پوشش می دهد. ما باید به آنها توجه کنیم.”

او خاطرنشان کرد که برخی از ایالت‌های ایالات متحده اجازه ایجاد شرکت‌های پوسته را می‌دهند بدون اینکه فاش کنند که واقعاً مالک آنها چه کسی است.

وزارت خزانه داری این هفته قوانینی را بر اساس قانون شفافیت شرکتی که سال گذشته توسط کنگره تصویب شد پیشنهاد کرد که یک پایگاه داده از مالکان “منافع” اکثر این شرکت ها ایجاد می کند. اطلاعات در اختیار مجریان قانون و جمع آوری کنندگان مالیات قرار خواهد گرفت.

قوانین مشابهی در مورد معاملات املاک اعمال خواهد شد، “زیرا بسیاری از بازیگران فاسد می توانند پول خود را در آسمان خراش های میامی یا پارک مرکزی پنهان کنند” که او آن را “پولشویی در طبقه 81” نامید.

یلن گفت: این “کیمیاگری مالی… موسسات آزاد و منصفانه ما را به سخره می گیرد.”

او هشدار داد که فساد در “سیستم مالیاتی شکسته” ایالات متحده وجود دارد که به طور مؤثر به درآمدهای بالای کشور و شرکت های بزرگ این امکان را می دهد که از فرار فرار کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)