حمله به سفیر اتحادیه اروپا در سودان – اخبار RT World

درگیری‌های شدید در خارطوم، پایتخت سودان، علی‌رغم درخواست‌های دیگر کشورها برای آتش‌بس برای چند روز ادامه دارد.

سفیر اتحادیه اروپا در سودان روز دوشنبه در بحبوحه درگیری‌های مداوم بین ارتش این کشور و یک گروه شبه‌نظامی با نفوذ، نیروهای پشتیبانی سریع (RSF)، دیپلمات ارشد اتحادیه، جوزپ بورل، مورد حمله قرار گرفت. گفت.

فرستاده بود “در محل سکونت خود مورد حمله قرار گرفت” بورل در توییتر گفت. وی هیچ جزئیاتی از این حادثه و همچنین نامی از نیروی پشت این حمله را فاش نکرد. همچنین مشخص نیست که آیا سفیر اتحادیه اروپا در این حمله آسیب دیده است یا خیر.

بورل این حادثه را به شدت مورد انتقاد قرار داد “نقض فاحش کنوانسیون وین” در حالی که استدلال می کند که امنیت نمایندگی های دیپلماتیک بر اساس قوانین بین المللی مسئولیت اصلی کشور میزبان است.

تقریبا دو ساعت قبل از آن، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در توییتر دیگری گفت پست که بلوک بود تلاش برای متقاعد کردن هر یک از طرفین برای در نظر گرفتن توقف بشردوستانه و تشویق گفتگو». غیرنظامیان سودانی “به یک آتش بس فوری نیاز داریم” او پافشاری کرد.


کارگران سازمان ملل در خشونت سودان کشته شدند

پیشتر در روز دوشنبه، العربیه گزارش داد که یک خودروی سفارت آمریکا نیز در سودان مورد حمله قرار گرفته است. منابعی در سفارت آمریکا به این رسانه گفتند که جنگنده های RSF به خودروی زرهی سفارت آمریکا آتش گشودند.

این منابع تاکید کردند که خودروی آمریکایی “عمدا” هدف قرار گرفت و افزودند که حدود 100 گلوله به سمت آن شلیک شده است. العربیه گفت که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.

درگیری‌ها در سودان روز شنبه در بحبوحه ادامه جنگ قدرت بین نیروهای مسلح سودانی (SAF) ژنرال ارتش عبدالفتاح البرهان و نیروهای RSF به رهبری معاون وی، محمد حمدان داگلو آغاز شد. برهان عملاً از زمانی که عمر البشیر، حاکم قدیمی این کشور در کودتا در سال 2019 برکنار شد، رهبری دولت های موقت این کشور را برعهده داشت.


نزدیک به 100 غیرنظامی در درگیری های سودان کشته شدند

به گفته مقامات پزشکی سودان، خارطوم در روزهای گذشته شاهد تیراندازی و بمباران شدید بوده است که منجر به کشته شدن حداقل 97 غیرنظامی و زخمی شدن 365 نفر دیگر شده است.

سه کارمند برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در میان کشته شدگان این خشونت ها بودند که باعث شد عملیات این آژانس در سودان به طور موقت متوقف شود.

با تشدید خشونت ها در پایتخت سودان، درخواست های جامعه بین المللی برای آتش بس تشدید شده است. روز دوشنبه، واشنگتن و لندن با یکدیگر متحد شدند تا خواستار بازگشت به مذاکرات در خارطوم شوند.

مسکو پیشتر نسبت به وضعیت سودان ابراز نگرانی کرده بود و آن را تشویق کرده بود طرفین درگیری اراده سیاسی و خویشتنداری از خود نشان دهند و اقدامات فوری برای آتش بس انجام دهند.

بنا به گزارش ها، رهبران شرق آفریقا یک جلسه مجازی اضطراری برگزار کردند و خواستار توقف فوری خصومت ها بین طرف های درگیر شدند. مصر نیز خود را به عنوان میانجی در مناقشه معرفی کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: