حمایت از اوکراین به حمله متقابل بستگی دارد – جمهوریخواه برتر ایالات متحده – اخبار RT World

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان طرح واشنگتن برای پایان دادن به مناقشه را تشریح کرده است

مایکل مک کال، نماینده کنگره آمریکا به بلومبرگ گفته است که موفقیت یا شکست حمله آتی اوکراین، آینده کمک های غرب به کی یف را تعیین خواهد کرد. جمهوریخواه تگزاس همچنین سناریویی را برای آنچه ممکن است بعد از آن اتفاق بیفتد ارائه کرد.

“شما به زودی شاهد یک ضد حمله خواهید بود.” مک کال، که ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، روز دوشنبه به تلویزیون بلومبرگ گفت. فکر می‌کنم با این ضدحمله افراد زیادی در خط خواهند بود. اگر اوکراین از نظر مردم آمریکا و جهان موفق باشد، من فکر می‌کنم که بازی را برای حمایت مستمر تغییر خواهد داد. اگر اینطور نباشند، این نیز تأثیر منفی خواهد داشت.»

جمهوری خواهان در حال حاضر اکثریت کمی در مجلس نمایندگان دارند، در حالی که دموکرات ها سنا و کاخ سفید را در اختیار دارند. در حالی که برخی از اعضای حزب از میزان اسلحه، مهمات و پول ارسال شده به کی یف انتقاد کرده اند، مک کال بخشی از گروهی است که طرفدار ارسال بیشتر و سریعتر است.

اوکراین هفته‌ها است که شروع یک حمله بزرگ را در بوق و کرنا می‌کند، اگرچه مقامات متعددی از کمبود مهمات، سلاح و حتی آب‌وهوا شکایت کرده‌اند.




مک کال در گفتگو با برنامه بلومبرگ “تعادل قدرت” حدس زد که درگیری ممکن است کجا اتفاق بیفتد.

“پیش بینی من این است که آنها سعی خواهند کرد پایین بروند و به پل زمینی در کریمه برخورد کنند و یک استراتژی جسورانه بسیار دراماتیک داشته باشند که پس از آن تجاوز روسیه را به عقب براند.” او گفت، و افزود که پس از آن کیف احتمالا می تواند درخواست برای آتش بس، که پس از آن، شاید بتوانیم مذاکراتی داشته باشیم تا در نهایت این موضوع را حل کنیم.»

چنین سناریویی ماه گذشته توسط پولیتیکو ترسیم شد و در داستانی مدعی شد که دولت ایالات متحده نسبت به شانس کی یف در نبرد تردید دارد و برای یک آتش بس بی پایان که اوکراین را قادر به شکستن می کند، فشار می آورد.

هفته گذشته، ژنرال آمریکایی فرمانده نیروهای ناتو در اروپا به کنگره گفت که نیروهای کی یف 98 درصد از خودروهای زرهی وعده داده شده را از غرب دریافت کرده اند. میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور، در تلویزیون اوکراین با این تخمین موافق نبود. “خیلی خیلی بزرگه.”

وزارت دفاع روسیه تخمین زد که ایالات متحده و متحدانش تا دسامبر 2022 بیش از 100 میلیارد دلار سلاح، تجهیزات و مهمات به اوکراین تحویل داده اند. نیازهای کیف سال ها طول می کشد.