همکاری گوگل و اپل برای بررسی ردیابی ناخواسته بلوتوث

همکاری گوگل و اپل برای بررسی ردیابی ناخواسته بلوتوث

گوگل و اپل اعلام کردند که با هم کار می کنند تا از ردیابی ناخواسته جلوگیری کنند. (نمایندگی)

گوگل و اپل، متعلق به آلفابت، روز سه‌شنبه اعلام کردند که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از ردیابی ناخواسته افراد توسط دستگاه‌های بلوتوثی مانند AirTags که برای یافتن اقلام گم‌شده استفاده می‌شود، جلوگیری کنند.

این شرکت‌ها با هم پیش‌نویسی را با مشخصات ارائه کرده‌اند که به همه دستگاه‌های ردیابی موقعیت مکانی بلوتوث نیاز دارد تا کاربران را از هرگونه ردیابی غیرمجاز در دستگاه‌های iOS و Android آگاه کنند.

این شرکت ها گفتند که بازخورد تولید کنندگان دستگاه و همچنین گروه های مختلف ایمنی و حمایت در مشخصات ادغام شده است و افزودند که از شرکت هایی مانند سامسونگ الکترونیک و شرکت الکترونیک مصرفی Tile پشتیبانی می کنند.

از زمان راه اندازی AirTags، کارشناسان حریم خصوصی و مجریان قانون گفته اند که برخی از افراد از آن برای مقاصد مجرمانه یا مخرب استفاده می کنند.

AirTag ها قرار است در کلیدها، کیف پول ها، کوله پشتی ها و سایر اقلام قرار داده شوند یا به آنها متصل شوند تا افراد بتوانند در صورت گم شدن آنها را پیدا کنند.

در تلاشی برای تقویت حریم خصوصی، اپل در سال 2021 یک برنامه ردیاب اندروید را راه‌اندازی کرد تا به کاربران کمک کند AirTag‌های اطراف یا سایر ردیاب‌های اقلام مشابه را که ممکن است بدون اطلاع آنها با آنها سفر می‌کنند اسکن کنند.

پیش از این در سال 2020، اپل و گوگل همچنین اعلام کردند که استفاده از ردیابی موقعیت مکانی را در برنامه‌هایی که از سیستم ردیابی تماس برای کمک به کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند، ممنوع خواهند کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)