حامیان عمران خان پس از دستگیری به مقر ارتش حمله کردند و در سراسر پاکستان تظاهرات کردند

حامیان عمران خان پس از دستگیری به مقر ارتش حمله کردند و در سراسر پاکستان تظاهرات کردند

در راولپندی، هواداران عمران خان دروازه اصلی ستاد گسترده ارتش را شکستند.

حامیان عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در اعتراض به دستگیری وی وارد محوطه اقامتگاه فرماندهان ارتش در لاهور شدند. تصاویر رسانه ای نشان می دهد که آنها همچنین به مقر ارتش در راولپندی یورش برده اند. در پیشاور، ساختمان رادیو پاکستان نیز به آتش کشیده شده است. این بازیکن کریکت 70 ساله که سیاستمدار شده بود، اوایل امروز در حالی که برای رسیدگی به یک پرونده وارد دادگاه عالی اسلام آباد می شد، دستگیر شد.

تظاهرات حامیان تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان بلافاصله پس از دستگیری او در سراسر پاکستان آغاز شد. دستورات منع تجمعات بزرگ در سراسر اسلام آباد اعمال شد. پلیس اسلام آباد گفت: ماده 144 لازم الاجرا است و در صورت تخلف اقدام خواهد شد.

به گزارش جیو نیوز، علاوه بر اسلام آباد، تظاهرات در راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان آغاز شد.

در راولپندی، هواداران عمران خان دروازه اصلی ستاد گسترده ارتش را شکستند و علیه نظام شعار سر دادند. با این حال، سربازان خویشتن داری کردند.

در لاهور، طی تظاهراتی در منطقه کانتونم، تعداد زیادی از کارگران تحریک انصاف به محل اقامت فرمانده سپاه یورش بردند و دروازه و شیشه های پنجره را شکستند.

پرسنل ارتش تلاشی برای متوقف کردن تظاهرکنندگان خشمگین که آنها را محاصره کرده و شعارهایی را علیه “مدیران” دولت به رهبری PML-N در تشکیلات نظامی سر دادند، متوقف نکردند.

در کراچی و راولپندی، تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند که بنا به گزارش ها، پلیس برای کنترل اوباش گلوله های گاز اشک آور پرتاب کرد. فیلم‌هایی که از محل پخش شده نشان می‌دهد که آنها شعارهای «عمران خان را آزاد کنید» و «پاکستان را ببندید» سر می‌دهند.

حزب تحریک انصاف حامیان خود را به اعتراض دعوت کرد و در توییتی نوشت که این یک “فرصت اکنون یا هرگز” است.

این دستگیری یک روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش آقای خان را به طرح اتهامات بی اساس علیه یکی از افسران ارشد سازمان جاسوسی اینتر-سرویس اطلاعات متهم کرده بود. آقای خان، سرلشکر فیصل نصیر، افسر ارشد آی اس آی را به دست داشتن در سوء قصد علیه وی در وزیرآباد متهم کرده بود.

او همچنین مدعی شده بود که سرگرد نصیر در قتل روزنامه نگار ارشد ارشد شریف دست داشته است.

در میان این اتهامات و واکنش ارتش، این سوال وجود دارد که آیا دستگیری چشمگیر آقای خان را فقط می توان به اتهامات علیه وی نسبت داد.