تیرانداز مدرسه ای به حبس ابد محکوم می شود – اخبار RT World

ایلناز گالیاویف در جریان تیراندازی خود در کازان در ماه مه 2021 نه نفر از جمله هفت کودک را کشت.

دادگاه عالی منطقه تاتارستان روسیه در مورد تیراندازی در مدرسه که دو سال پیش 9 نفر را کشت و ده ها نفر دیگر را مجروح کرد، حکم صادر کرد. ایلناز گالیاویف باقی عمر خود را در زندان سپری خواهد کرد.

این جوان 21 ساله روز پنجشنبه به اتهام قتل و اقدام به قتل دو یا چند نفر و همچنین نگهداری مواد منفجره و تخریب عمدی اموال مجرم شناخته شد.

وکیل مدافع تیرانداز از دادگاه خواسته بود که گالیاویف را از مسئولیت کیفری معاف کند و به جای آن او را به یک موسسه روانپزشکی بفرستد. قاضی اما در کنار مدعی العموم قرار گرفت.

در ماه نوامبر، تیرانداز به اتهام قتل اعتراف کرد.


با جستجوی خانه تیرانداز نشویل، یادداشت خودکشی و اسلحه های بیشتری به دست آمد

در 11 مه 2021، گالیاویف، مسلح به یک تفنگ ساچمه ای و یک بمب دست ساز، به زور وارد مدرسه شد و یک نگهبان در ورودی را به شدت مجروح کرد. مرد جوان سپس اقدام به تیراندازی مرگبار به معلم کرد.

او متعاقباً هفت دانش آموز کلاس هشتم را کشت و چند کودک موفق شدند با پریدن از پنجره از طبقه سوم به بیرون فرار کنند.

قربانی نهایی او معلم دیگری بود که با بدن خود از دانش آموزی محافظت کرد.

عامل تیراندازی پس از حضور نیروهای انتظامی در محل تسلیم شد.

در نتیجه این حمله 23 نفر مجروح شدند.

گالیاویف کمی قبل از شروع تیراندازی، عکسی از خود با ماسکی که روی آن نوشته شده بود «خدا» در کانال تلگرام خود منتشر کرد. او همچنین خواستار این شد که “همه خود را برده او می دانندو اعلام کرد که قصد کشتن یکحجم عظیمی از زباله های زیستی

یک ارزیابی اولیه روانپزشکی نشان داد که گالیاویف دیوانه است. با این حال، ارزیابی بعدی این نتیجه را رد کرد و اظهار داشت که او کاملاً از اقدامات خود آگاه بوده و هنوز هم هست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: