تقریبا نیمی از آمریکایی ها می ترسند که پولشان در بانک ها ناامن باشد – نظرسنجی – اخبار RT World

نتایج نظرسنجی که یک ماه پس از دو ورشکستگی بزرگ بانک انجام شد، شبیه عواقب فروپاشی Lehman Brothers بود.

بر اساس نظرسنجی گالوپ که یک ماه پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر انجام شد و روز پنجشنبه منتشر شد، نزدیک به نیمی – 48 درصد – از آمریکایی ها نگران امنیت سپرده های بانکی خود هستند. در اوایل این هفته، First Republic Bank سومین مؤسسه مالی بزرگ ایالات متحده شد که درهای خود را در سه ماه بسته است و نگرانی ها در مورد ثبات صنعت را برانگیخته است.

تقریباً یک پنجم (19٪) از 1013 آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که چنین هستند “بسیار نگران” در مورد سرنوشت مالی خود، در حالی که 29٪ دیگر بودند “نسبتا” نگران بزرگترین جناح بودند “خیلی نگران نیستم” (30٪) و 20٪ کاملاً بدون نگرانی بودند.

این ارقام مشابه ارقام گزارش شده توسط گالوپ در سال 2008 پس از فروپاشی Lehman Brothers بود – بانک سرمایه گذاری در نظر گرفته شد. “خیلی بزرگ برای شکست” که مرگ او بدترین بحران مالی از زمان رکود بزرگ را تحت تأثیر قرار داد.


50 بانک دیگر ایالات متحده ممکن است ورشکست شوند - معاون سابق Lehman

جمهوری خواهان به احتمال زیاد نگرانی خود را در مورد امنیت پول خود ابراز می کردند، به طوری که 55 درصد گزارش کردند که نگران هستند، در مقایسه با 51 درصد از مستقل ها و فقط 36 درصد از دموکرات ها. به نظر می‌رسد که این پاسخ‌ها منعکس‌کننده احساسات افراد نسبت به حزب در کاخ سفید است – همان سوالی که در سال 2008 پس از سقوط Lehman Brothers در دولت جمهوری‌خواه جورج دبلیو بوش پرسیده شد. ) یا استقلالی ها (44 درصد). این اعداد تنها سه ماه بعد پس از انتخاب دموکرات باراک اوباما به ریاست جمهوری تغییر کرد.

آمریکایی‌هایی که کمتر از 100000 دلار در سال درآمد دارند نسبت به کسانی که بیشتر از 100000 دلار در سال درآمد دارند کمی بیشتر نگران هستند که آیا پولشان در بانک امن است یا نه (50% در مقابل 40%)، حتی اگر سپرده‌های افراد ثروتمندتر بیشتر از 250000 دلار باشد. توسط شرکت بیمه سپرده فدرال

گالوپ با استناد به این ارقام و این واقعیت که پاسخ دهندگان دارای تحصیلات دانشگاهی نسبت به کسانی که مدرک تحصیلی ندارند کمتر نگران هستند، این فرضیه را مطرح کرد که نگرانی در مورد ایمن بودن سپرده های بانکی به دلیل ناآگاهی از شبکه ایمنی FDIC است – اگرچه نظرسنجی بی اعتمادی به این موضوع را تایید کرد. دولت نیز ممکن است یک عامل باشد.

بر اساس مقاله اخیر شبکه تحقیقات علوم اجتماعی، نزدیک به 200 بانک آمریکایی با خطرات مشابهی برای SVB و Signature روبرو هستند. لارنس مک‌دونالد، معاون سابق Lehman Brothers با تخمین 50 بانکی که در معرض سقوط هستند، محافظه‌کارانه‌تر بود، اما هشدار داد که ضمانت سپرده‌ها باید برای ثبات بخش افزایش یابد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرده است که هیچ مشکلی در بخش بانکی کشور وجود ندارد، اما قول داده است که در صورت لزوم، حمایت FDIC را فراتر از سقف 250,000 دلار افزایش دهد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: