تعداد نگران کننده ای از نوزادان مبتلا به HIV مقاوم به دارو هستند — RT World News

سطوح مقاومت دارویی HIV در حال افزایش است و رویکرد جدیدی به فوریت مورد نیاز است. ارقامی که به تازگی توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است نشان می دهد که تقریبا نیمی از نوزادان مبتلا به این ویروس در برابر مداخله مقاوم هستند.


درمان جدید HIV در بریتانیا تایید شد

بر اساس جدیدترین مطالعات انجام شده در 10 کشور در جنوب صحرای آفریقا، تقریبا نیمی از نوزادانی که به تازگی مبتلا به HIV تشخیص داده شده اند، حامل HIV مقاوم به دارو هستند.در گزارش روز پنجشنبه آمده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار می دهد که در حالی که درمان ضد رتروویروسی سرکوب کننده موفقی است، با 27.5 میلیون نفر در حال حاضر در سراسر جهان، مقاومت به این دارو در حال افزایش است و تعداد فزاینده ای از کشورها در حال رسیدن به آستانه 10 درصدی هستند. مقاومت

بر اساس این گزارش، «نظارت معمولمقاومت در کنار جست‌وجوی جایگزین، راه‌های اصلی برای به حداقل رساندن انتقال انواع مقاوم به داروی بیماری خواهد بود. از سال 2020، تنها 64 درصد از کشورهای دارای سطوح بالای عفونت، برنامه های اقدام ملی برای پیشگیری، نظارت و پاسخ به مقاومت دارویی HIV داشتند.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO خاطرنشان کرد که استفاده نادرست از داروهای ضد میکروبی ممکن است یکی از دلایل مقاومت دارویی باشد.

داروهای ضد میکروبی – از جمله آنتی بیوتیک ها، ضد ویروس ها، ضد قارچ ها و ضد انگل ها – ستون فقرات پزشکی مدرن هستند. اما استفاده بیش از حد و سوء استفاده از داروهای ضد میکروبی اثربخشی این داروهای ضروری را تضعیف می کند. همه ما می توانیم در حفظ مواد ضد میکروبی و جلوگیری از مقاومت دارویی نقش داشته باشیمبه نقل از گاردین، غبریسوس گفت.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید