ترامپ در مورد خرابکاری نورد استریم – اخبار RT World

رهبر سابق ایالات متحده اشاره ای مرموز به این موضوع ارائه کرد که چه کسی ممکن است خطوط گاز اروپا را ویران کرده باشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ادعاها مبنی بر دست داشتن روسیه در تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم در سال گذشته را رد کرد، اما گفت که گمانه‌زنی در مورد عامل واقعی ممکن است “کشور ما را به مشکل برسان.”

در گفتگو با تاکر کارلسون از فاکس برای مصاحبه ای که قرار است در اواخر این هفته به طور کامل پخش شود، از ترامپ خواسته شد تا نظرش را در مورد چه کسی خط لوله نورد استریم را منفجر کرد؟ که سپتامبر گذشته تحت شرایط مرموز چندین انفجار مورد اصابت قرار گرفت.

من نمی‌خواهم کشورمان را به دردسر بیاندازم، بنابراین به آن پاسخ نمی‌دهم. اما می توانم به شما بگویم چه کسی نبود، روسیه بود. وقتی روسیه را سرزنش کردند چطور؟ آنها گفتند “روسیه خط لوله خود را منفجر کرد.” تو هم از اون یکی ایراد گرفتی روسیه نبود.» او به کارشناس فاکس نیوز گفت.

در حالی که ایالات متحده و سایر دولت‌های غربی تاکنون جزئیات کمی در مورد تحقیقات در حال انجام در مورد خرابکاری ارائه کرده‌اند، گزارش فوریه‌ای توسط روزنامه‌نگار تحقیقی سیمور هرش بیان می‌کند که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده شخصاً دستور بمباران را به عنوان راهی برای متقاعد کردن آلمان برای افزایش حمایت از آن صادر کرده است. اوکراین در بحبوحه درگیری با روسیه.

واشنگتن صریحاً این گزارش را که به منابع ناشناس متکی است تکذیب کرده و اصرار دارد که هیچ نقشی در این بمب گذاری ها نداشته است. «این یک داستان کاملاً نادرست است. هیچ حقیقتی در آن وجود ندارد. ذره ای از آن نیست» جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی در فوریه به فاکس گفت.


بایدن به دنبال

مقامات اوکراینی به طور مشابه هرگونه دخالت در خرابکاری نورد استریم را رد کرده اند و گزارش بعدی نیویورک تایمز مدعی شده است که یک ناشناس “گروه طرفدار اوکراین” پشت حمله بود مشخص نیست که این گروه چگونه می‌توانست بمباران را از یک قایق تفریحی کوچک انجام دهد، اما این عملیات به مواد منفجره درجه نظامی و غواصان مجرب و سایر موارد نیاز داشت.

هرش حساب تایمز را به عنوان بخشی از یک رد کرده است “سرپوش گذاشتن” توسط سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده انجام شده است، زیرا این رسانه عمدتاً از مقامات اطلاعاتی ناشناس برای حمایت از داستان خود استناد کرده است.

مسکو نیز نسبت به این موضوع ابراز تردید کرده است “گروه طرفدار اوکراین” دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، استدلال می‌کند که این خبر عمداً توسط رسانه‌های غربی منتشر شده است تا از افشاگری‌هایی که ظاهراً توسط هرش فاش شده است، تمرکز کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: