ترامپ بزرگ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان ایالات متحده پیشتاز است – نظرسنجی ها – اخبار RT World

چهل و پنجمین رئیس جمهور بسیار جلوتر از رقبای احتمالی حزب است و حتی پیشتاز جو بایدن، رئیس جمهور فعلی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، بسیار جلوتر از همه رقبای اعلام شده در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری 2024، از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا است که هنوز به طور رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است.

نظرسنجی Morning Consult که در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که ترامپ 61 درصد و دیسانتیس تنها 18 درصد از آرای اولیه را به دست آورده اند که 43 درصد اختلاف را نشان می دهد. این نتایج با آخرین نتایج نظرسنجی بیگ دیتا دنبال می شود که نشان می دهد ترامپ 60 درصد و دیسانتیس 17 درصد است.

به گزارش مورنینگ کنسالت، مایک پنس معاون سابق ترامپ با 6 درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد و نیکی هیلی و ویوک راماسوامی هر کدام با 4 درصد آرا در رتبه های بعدی قرار دارند.

میانگین RealClearPolitics از همه نظرسنجی‌های مهم نشان می‌دهد که ترامپ 56 درصد و دیسانتیس 19.9 درصد، یک فاصله 36 درصدی. RCP همچنین به دو نظرسنجی توسط Economist/YouGov اشاره کرد که نشان می‌دهد دیسانتیس در یک مسابقه فرضی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برابری می‌کند، اما ترامپ دو امتیاز از رئیس‌جمهور فعلی جلوتر است.

بیگ دیتا همچنین نشان داد که اگر انتخابات 2024 در این ماه برگزار شود، بایدن از ترامپ شکست می خورد و جمهوری خواهان 45 درصد از رای دهندگان را به خود اختصاص می دهند و دموکرات ها 38.1 درصد را به دست می آورند. در این نظرسنجی اما، بایدن تقریبا چهار امتیاز از دیسانتیس جلوتر است.


ماسک فاش کرد که ترجیح می دهد چه کسی را به عنوان رئیس جمهور آمریکا ببیند

در انتخابات 2020، که ترامپ تا امروز به چالش آن ادامه می دهد، بایدن رسماً بیشترین رای را در تاریخ ایالات متحده کسب کرد – 81 میلیون – و دقیقاً با همان اختلافی که ترامپ در سال 2016 از هیلاری کلینتون دموکرات کرد، کالج انتخاباتی را به دست آورد.

DeSantis در فلوریدا بسیار محبوب است و در انتخابات 2022 با 19 امتیاز برنده شد، اما نظرسنجی ها نشان می دهد که این به حمایت ملی تبدیل نشده است. او آخر هفته گذشته برای یک سری رویدادهای تبلیغاتی که به طور سنتی با انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری مرتبط است، در آیووا بود، اگرچه هنوز به طور رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است.

تعدادی از جمهوری خواهانی که نمی خواهند ترامپ را در کاخ سفید ببینند، پشت سر دیسانتیس صف کشیده اند و از او خواسته اند وارد انتخابات مقدماتی شود. در حالی که ترامپ ساکن فلوریدا و فرماندارش در مورد اکثر مسائل از نظر سیاسی توافق دارند، اردوگاه های آنها چند ماه است که درگیر جنگ لفظی هستند. جورج سوروس، حامی مالی دموکرات، در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ در اوایل سال جاری، دقیقاً چنین سناریویی را ترسیم کرد و ابراز امیدواری کرد که جنگ ترامپ و دیسانتیس باعث شکست جمهوری‌خواهان شود و بایدن دوباره در سال 2024 انتخاب شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: