تاکر کارلسون برای راه اندازی مجدد نمایش خود در توییتر، ایلان ماسک پاسخ می دهد

تاکر کارلسون برای راه اندازی مجدد نمایش خود در توییتر، ایلان ماسک پاسخ می دهد

فاکس نیوز ماه گذشته راه خود را از تاکر کارلسون جدا کرد

تاکر کارلسون مجری محبوب تلویزیون، که ماه گذشته توسط فاکس نیوز اخراج شد، روز سه شنبه گفت که برنامه خود را به زودی در توییتر راه اندازی خواهد کرد. آقای کارلسون در توییتی با عنوان «ما برگشتیم» ویدیویی را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که برنامه خود را در توییتر راه‌اندازی می‌کند که به‌عنوان «آخرین پلتفرم باقی‌مانده در جهان» برای اجازه آزادی بیان توصیف کرد.

او بدون اشاره به تاریخ دقیق، به بینندگان خود قول «نسخه جدیدی از نمایشی را که در شش سال و نیم گذشته انجام می دادیم» را داد.

ویدیو را اینجا ببینید:

او گفت: “ما چیزهای دیگری را نیز خواهیم آورد که در مورد آنها به شما خواهیم گفت.” او گفت: “اما در حال حاضر، ما فقط از اینکه اینجا هستیم سپاسگزاریم.”

گفتار پیش نیاز اساسی دموکراسی است. به همین دلیل است که در اولین اصلاحیه قانون اساسی ما گنجانده شد.» آقای کارلسون افزود. «به طرز شگفت‌انگیزی، از امشب، پلتفرم‌های زیادی برای آزادی بیان باقی نمانده است. آخرین مورد بزرگ باقی مانده … توییتر است، جایی که ما اکنون هستیم.»

در پاسخ، ایلان ماسک گفت توییتر قراردادی با میزبان امضا نکرده است، میزبانی که مشمول قوانین مشابه با سایر «سازندگان محتوا» خواهد بود.

در این سکو، برخلاف خیابان یک طرفه پخش، مردم قادر به تعامل، نقد و تکذیب هر آنچه گفته می شود، هستند. و، البته، هر چیزی گمراه کننده، @CommunityNotes را دریافت می کند. من همچنین می خواهم به صراحت بگویم که ما هیچ گونه قراردادی را امضا نکرده ایم. آقای ماسک در حالی که ویدیوی میزبان را بازتوییت می‌کرد، نوشت تاکر مشمول قوانین و پاداش‌های یکسانی برای همه سازندگان محتوا است.

این اعلامیه چند هفته پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک برای مصاحبه دو قسمتی با او در فاکس نیوز شرکت کرد.

قابل توجه است که فاکس نیوز ماه گذشته راه خود را از آقای کارلسون جدا کرد و یک مجری را از دست داد که میلیون ها بیننده را از برنامه پربیننده او، “Tucker Carlson Tonight” به ارمغان آورد. با این حال، او ثابت کرد که حتی برای مالک روپرت مرداک هم نمی‌توانست از عهده آن برآید. گزارش ها حاکی از آن است که او به دستور شخصی آقای مرداک به دلیل استفاده از الفاظ مبتذل برای توصیف یک مدیر اجرایی زن اخراج شد.

وکلای Dominion Voting Systems Inc. همچنین شواهدی را کشف کردند که نشان می‌دهد آقای کارلسون به مدیریت، همکاران و مهمانان خود توهین کرده است. پس از جدایی او، رتبه بندی این برنامه کاهش یافت.